mandag den 23. juni 2014

Årets Jordbærplukning

10 kg jordbær
Der skulle selvfølgelig prøvesmages af de gyldne bær.
 
Der hoppes også med gule gummistøvler

I går tog jeg bussen ud til Odder for at besøge min papsøster, hendes mand og to dejlige piger. Vejret var jo ikke mindre end fantastisk så den stod selvfølgelig på hygge i haven med hopning på deres trampolin, selv undertegnede var oppe at hoppe. Senere på dagen havde vi aftalt, at vi ville tage ud og pluk-selv-jordbær ude ved min papsøsters forældres gård ude på landet. De har nemlig rigtig mange jordbærplanter, som de ikke selv ville kunne nå at få plukket, og derfor måtte vi meget gerne komme ud og forsyne os med de søde gulddråber. Og jeg kan godt love jer for, at der blev plukket og spist til den helt store guldmedalje. Vi regnede ud, at vi ca.. havde plukket omkring 10 kg plus alt det løse, som røg i munden, imens der blev plukket. De to søde piger var selvfølgelig også med på jordbærplukning, men da jordbærplukningen blev lidt for kedeligt, var det nu godt at vi var på landet, for så kunne et par dejlige muuuuu-køer underholde dem, imens vi andre ihærdigt plukkede videre.
 
Vi har selvfølgelig frosset en masse ned til jordbærmarmelade og jordbærgrød, men er der andre ting man evt. kunne lave med jordbær. Kom gerne med ideer og opskrifter, så ville min papsøster og jeg blive utrolig glade.
 
Forsat rigtig god Sankt Hans aften.








2 kommentarer:

  1. Sikke flittige I har været!

    Jeg er ikke så dreven udi madkunst indenfor brug af frisk frugt, så jeg er nok den forkerte at spørge :-D

    Men en nedfrysning lyder som en god idé!

    Rigtig god Sankt Hans!

    SvarSlet
  2. Anita du kan tro det var en fornøjelse og ja vi var flittige.
    Det gør ikke noget, at du ikke har opskrifter, der kommer sikkert andre kommentarer, som måske kan give os lidt hjælp, nu når mine kommentarer ikke driller længere takket være din hjælp. ;-)

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.