tirsdag den 25. marts 2014

Er du pårørende til en med en psykisk sygdom, eller har du selv haft det inde på livet? Blogtræf

Smuk aftensol her til aften
 
Som mange af jer sikkert måske allerede har læst, så har jeg igennem mange år kæmpet med en psykisk sygdom.
 
Da jeg sad og læste blogs her til aften, faldt jeg over Puk`s indlæg, hvor hun indbyder til et blogtræf, hvor der netop er fokus på unge med psykiske sygdomme og hvordan man via blogs for åbent op omkring spykiske problemer.
 
Puk arbejder dagligt med unge med psykiske sygdomme som OCD, autisme, angst, anoreksi, skizofreni, depression og andre lidelser, så hun har derfor et bredt kendskab til netop psykiske lidelser.
Som Puk også skriver, så kan det være rigtig svært at være ung med en psykisk sygdom. Det kan eks. være kontakten med andre unge mennesker, det at skulle indgå i en normal skole med lektier, et fast skoleskema, fester med alkohol, fritidsaktiviteter mm.
Alligevel har mange af de unge samme drømme i livet, som andre raske unge mennesker. De vil også gerne have et socialt liv med fester og en bedste veninde,  de kan dele deres sorger og glæder med. Finde sig en kæreste og leve det ungdomsliv, som mange andre unge mennesker lever.
 
Puk har derfor arrangeret et blogtræf i Dankbar, hvor hun arbejder. Hun vil invitere mennesker udefra som vil komme og fortælle om, hvordan man kan bruge sin blog til mange forskellige formål. Hun vil gerne få de unge til at se, at man bl.a. via en blog eller Instagramprofil kan vise sider af sig selv, sit liv og de talenter, som mange unge med psykiske sygdomme går og skjuler eller ikke tør vise.
 
Jeg synes, at det er et utrolig spændende initiativ og hvis ikke der var så langt fra Aarhus til Kbh., så havde jeg uden tvivl meldt mig til.
Du kan læse meget mere om træffet lige her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.