søndag den 23. juni 2013

En kulturel weekend i ord og billeder

En dejlig weekend er endnu engang ved at gå på held, men det har til gengæld været en af de weekender, som får mig til at stoppe op og værdsætte at leve i nuet. Det tror jeg nemlig, vi er rigtig mange som glemmer i en travl hverdag, hvor der både skal købes ind, gå på arbejde, vaskes tøj, gøre rent, hente og bringe børn, lave mad, smøre madpakker mm. Sommetider tror jeg bare, det er enormt vigtigt lige, at få stoppet op og tænke på alle de gode ting, der er i livet og netop gør livet værd at leve. Sådan en dejlig weekend har jeg nemlig haft her i denne weekend.
Den startede allerede lørdag, hvor jeg var sammen med min mor, ja jeg ved godt, at jeg ofte skriver om, at jeg er sammen med min mor, men hun er virkelig også en kvinde, som betyder meget  for mig. Hun har jo også virkelig hjulpet mig igennem mange ting i forbindelse med min sygdom, læs evt. indlæggene livet med en psykisk sygdom. Nå men sammen kørte vi til Skanderborg, den by jeg er født og opvokset i, fandt en hyggelig cafe med udsigt ud over Skanderborg sø, så smukkere omgivelser kunne det da ikke blive og så i dejligt selvskab, ja så kunne det da ikke blive bedre.
For en gang skyld, gjorde jeg også noget, som jeg ikke har gjort i lang tid. Ud over en kop dejlig kaffe bestilte jeg nemlig også en tallerken med forskellige frugter. Nu er der måske nogle der tænker, hvad specielt der var ved det? Men til jer der er nye herinde, så kan jeg fortælle jer, at jeg har rigtig svært ved at skulle spise noget ud over min faste plan og samtidig i helt andre omgivelser. Men for en gang skyld tillod jeg mig selv lidt godt, og ja så ved jeg jo godt, at frugt ikke rigtig tæller det helt store i regnskabet, men det er jo de små skridt der tæller. Min mor roste mig også, og jeg tror, at hun var rigtig glad for, at jeg turde spise lidt frugt på en helt fremmed cafe. Hun er jo vand til, at jeg bare bestiller kaffe, når vi er på cafe sammen, så det var jo en stor sejr. 1-0 til mig.

 
 Min elskede mor.
 
 
Som mange af jer sikkert allerede har set en masse billeder fra, så undgår i heller ikke lige lidt billedspam fra Schulture by sea, som jeg har tilbragt dagen ude på sammen med min veninde. Det var lidt blæsende på denne søndag, men vi undgik heldigvis regnen, så det var heldigt.
Jeg tager virkelig hatten af for alle de skulpturer der var at se derude. De var virkelig specielle, anderledes, men også utrolig flotte og opfindsomme. Samtidig så synes jeg, at det er utrolig fedt med sådan en udstilling, der er gratis og samtidig er ude i naturen. Det at kunne få noget frisk luft kombineret med at man ser og oplever noget kulturelt, det er da genialt for mig at se. Det synes jeg godt, vi kunne have meget mere af i det danske land.
 




 Jeg var dyb fascineret af denne skulptur, en masse neontråde ført sammen på midten, og når man så samtidig kiggede op på de flotte skyer, så gav det altså et mega fedt billede.

 Selv ude i vandet var der kunst. En flaskepost i kæmpe format.


 
Vi havde nær overset denne skulptur. En kunstig mand siddende højt oppe i et træ klamrende til træstammen.
Hvis ikke du har set udstillingen endnu, så kan du lige nå det frem til på næste søndag.
 
Sidst men ikke mindst, så er der altså ikke noget bedre end at slutte dagen af med vandmelon, det smager jo bare så dejligt af sommer i denne tid.
 
 
PS. Vil da lige høre, om der er nogle af jer der har haft problemer med at kommentere på mine indlæg? Der er nemlig et par stykker, der har gjort mig opmærksom på, at de har haft problemer med at kommentere på mine indlæg, og jeg vil derfor lige høre, om der er mange der ikke kan kommentere på mine indlæg. Hvis du har problemer, så må du meget gerne gøre mig opmærksom på det enten på min Facebookside Helenas kreative verden eller på Instagram helenasolskin.
 
Rigtig god Sankt Hans aften til jer alle.
 


2 kommentarer:

  1. Hvor var det bare sejt, at du spiste lidt frugt på den café! Godt klaret, søde!! Klap dig selv på skulderen :-)

    Det ser ud til at være en spændende udstilling, du og din mor var ude og se. Og hvor er hun en smuk kvinde.

    Nej, jeg har ingen problemer med at kommentere :-)

    SvarSlet
  2. Mange tak søde. Ja min mor er og bliver en dejlig smuk kvinde.

    Ja det var helt bestemt en sejr med frugten, det er de jo de små skridt der tæller her i livet.

    Forresten tak fordi du altid er så sød til at kommentere herinde, det varmer altid.

    Rigtig god aften smukke.

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.