fredag den 22. februar 2013

5 hurtige om mig



 
 
Lige for tiden figurerer der på Instagram 5 hurtige om en selv, og denne leg ville jeg da også lige være med på både her på bloggen og på Instagram, hvor jeg forøvrigt hedder helenasolskin til jer der gerne vil følge mig derinde.
 
 1. Jeg er bosat i smilets by Århus nærmere betegnet i det skønne kvarter Frederiksbjerg i egen lejlighed. Kommer oprindeligt fra en lille provinsby ved navn Veng, som ligger 9 km fra Skanderborg. Næsten alle mine barndomsår har jeg boet hos min moder, da mine forældre allerede i en alder af 4 år blev skilt. Jeg besøgte dog min far i weekenderne.
 
2. Er vegetar, dog kan jeg godt spise fisk som rejer, tun og torsk, hvilket jeg bl.a. fik inspirationen fra fra min afdøde farmor, da hun netop i alle hendes år udelukkende undgik kød. Hun levede nemlig med et super godt helbred helt op til sine 89. år, og derfor blev jeg inspireret fra hende til også at blive vegetar.
Elsker kaffe, især med friskstimmet skummetmælk og er lille drys kanel, tag og prøv det, det er bare super godt.
 
3. Som det også fremgår af dette billede, så har jeg en stor forkærlighed for alt det kreative, hvilket bl.a. indebærer syning af eget tøj, lave smykker, flette tasker, male, tegne, syning til boligen, mosaik, decoupage og sidst men ikke mindst, så elsker jeg også at spille både klaver, fløjte og synge, hvilket jeg har gjort siden 3. klasse. Jeg har sågar formået at få mit eget klaver helt op i min lejlighed på 3. sal. Alle disse kreative sysler kan jeg bl.a. bruge sammen med alle de skønne børn, som jeg pt passer i en SFO, hvor jeg netop er i min sidste praktik som pædagog. Jeg skulle derfor også gerne kunne kalde mig færdigudannet pædagog om 9 måneder :-)
 
4. Jeg har de sidste 13 år kæmpet med en hård psykisk sygdom anoreksi, læs også dette indlæg. Hvilket bl.a. har været medført til daglige kampe med at skulle acceptere overfor mig selv, at det er okay at spise ligesom alle andre. I dag er jeg heldigvis kommet så langt, til trods for at jeg stadig kæmper med den på godt og ondt, at jeg lever med sygdommen samtidig med, at jeg prøver at leve et helt normalt liv ligesom alle andre unge mennesker.
 
5. Største sorg. Min kæreste far valgte desværre for godt 1 år siden, at tage sit eget liv, hvilket var et kæmpe chok for min familie og jeg. Læs også dette indlæg Min far, har til trods for, at vi i mine barndomsår ikke så hinanden dagligt, altid betydet utrolig meget for mig, og gør det skam satdig. Nu ved jeg blot, at han sidder deroppe og kigger og følger mit liv deroppefra de lyseblå skyer.
 
Det var lige de 5 hurtige om mig, håber I alle får en dejlig weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.