tirsdag den 25. december 2012

Juleaften 2012, hyggens tegn

Ja som overskriften indikerer, så havde jeg virkelig en dejlig og ikke mindst hyggelig juleaften. Til trods for at det var min første jul, hvor min kære far ikke længere er iblandt os, så havde jeg en dejlig fredfyldt aften sammen med min kæreste mor, stedfar og mormor på 89. Min storebror skulle desværre holde jul sammen med hans kæreste og hendes familie, så det var såmendt kun os 4, men til gengæld var det som sagt så hyggeligt, at jeg tror, at det har været en af de bedste aftner længe.
 
Selve temaet havde min mor og jeg valgt skulle være minimalistisk med de lilla farver, vi er nemlig begge vilde med lilla, tror jeg har det fra min farmor, som nemlig også var ret vild med lilla.
Borddækningen bar præg af en hvid dug med små guldengle liggende rundt omkring på bordet. Dertil var den fineste juledekoration bestående af et hvidt bloklys med kogler rundt omkring. Dertil lilla juleservietter med fine små lilla julekugler på. Selve juletræet bar også præg af den lilla stil, og som det også fremgår via billederne, så havde min mor og jeg prøvet at holde det meget enkelt med lilla julekugler, et par guldengle, guldhjerter, guldhorn mm. Selve lysene havde min mor været så heldig også at kunne anskaffe i lilla, så det kunne jo ikke være bedre. Juletræet som helhed var meget enkelt pyntet, da vi begge mest er til det lidt enkle, og samtidig kunne træet også komme mere til sin ret.
 
Maden bestod selvfølgelig af det traditionelle julemad, med flæskesteg, and, brun sovs, hvide og brunede kartofler og rødkål og selvfølgelig ris a la mande til dessert, men som du også kan læse fra dette indlæg så havde min mor selvfølgelig også stået og lavet lækker mad, som jeg kunne spise. Det var bl.a. 3 forskellige slags salater, vindrue/æblesalat, onvbagte tomater med champignon og små babymajs og en gulerodssalat. Dertil var der selvfølgelig hvide kartofler og friske rejer. Mums, men min mor syntes da også, at jeg skulle nyde godt af, at det var juleaften.
 
I får lige lidt billedspam fra aftenen

 
 


Borddækningen




 
Juletræets med sit pynt




De lilla lys min mor havde været så heldig at finde.



Juletræet med og uden lys

Lige et par billeder af mig ude i køkkenet, læg lige mærke til kjolen som jeg nemlig selv har syet.
Min elskede mor med ris a la manden

Min stedfar og jeg.



Der er ik noget bedre end at sidde og lune sig ved brændeovnen.




Sidst men ikke mindst, så var jeg så heldig at finde mandlen, selvom det var lidt snyd. For da jeg jo ikke spiser ris a la mande, så får jeg alligevel lov til at tage en lille potion og sidde og rode lidt rundt i det med en ske, og heldig som jeg var, så var den i min  potion:-)
 
 
Julegaver fik jeg masser af bl.a. penge til en ny computer, denne her som jeg sidder ved, er nemlig efterhånden ved at være godt brugt, to hvide spisebordstole, smykkestativ og billedramme fra Lisbeth Dahl, 2 sæt undertøj og Maria Sohl lysestager mm. så det var bare nogle super dejlige ting, især pengene til computeren falder i rigtig god jord.
 
I morgen tager jeg atter ud til min mor og stedfar for at holde den årlige familiejulefrokost med alle min stedfars børn, børnebørn og min storebror samt hans kæreste. Det glæder jeg mig også meget til, især at skulle se min stedfars børnebørn, som jeg elsker at lege og hygge.
 
Håber også at I har haft en rigtig hyggelig juleaften med alt hvad dertil hører. Sidst vil jeg lige fortælle jer, at dette er mit indlæg nr. 310 til trods for at jeg kun har blogget i 1 år og 3 måneder, det skal da vidst snart fejres med en giveaway eller hvad synes I?

2 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare hyggeligt ud og flot med den lilla farve.
    Rigtig gid jul til dig (0:

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.