lørdag den 12. december 2020

Julemus er kommet frem fra sit lille juleskjul

 To små julemus kom frem fra sit lille juleskjul 
I disse corona tider og hvor vi, i hvertfald i min by Aarhus, atter må lukke mange arbejdspladser ned inkl. mit eget altså Kvindemuseet, er der ikke noget bedre end at finde det kreative hjørne frem og her på det seneste foruden alle jeres dejlige julebestillinger er der atter leget lidt med Hamaperlerne. 

En af de bedste kreative sysler, jeg elsker at finde frem og særligt når ens hoved skal kople helt af er uden tvivl perlerne og i denne tid er der ikke noget bedre end at perle lidt julemønstre frem til jer, som I måske kunne hygge jer med her i december måned, måske nogle af jer allerede er gået på en tidlig juleferie. 

Julemusene Benjamin og Bella, som jeg har valgt at kalde dem er begge lavet på 4 midi hamaperleplader og kan laves af alle store som små, et hyggeligt lille familieprojekt måske du kan lokke far med også.

DIY og mønstre vejledning på mine to små Julemus Benjamin og Bella
Husk mønstret kun er til privatbrug og er lavet og designet af undertegnet.
Jeg vil desuden sætte stor pris på hvis du har lyst til at dele dit færdige resultat på min facebookside Helenas kreative verden eller @helenasolskin

Det du skal bruge er:
Perleplader Midi 4 stk
Strygejern
Bagepapir
Tykke bøger til pres
Hamaperler midi i farverne:
Sort 18, hvid 01, Grøn 10, Pastelgrøn 47, juleRød 22, Blå 08, Lyseblå 46, Lyserød 48, Pink 06, Grå 70

1) Start med at klikke de fire plader sammen og perl de to julemus efter mine to mønstre, som du ser nedenunder. 
2) Når du har perlet dem, skal du stryge dem følg gerne denne vejledning http://madebyme-helena.blogspot.dk/2017/02/3-i-1-kasse-perleblomstskjuler.html

3) Når de er strøget er det en god ide at lægge mønstrene under pres evt. under en tyk bog, således undgår du, at de bøjer.

4) Sæt nu dine julemus på julehylden, kommoden eller i dit nisselandskab som du ligeledes ser på mit klaver og således er julestemningen i hvertfald hos mig lidt tættere på, at det nok skal blive en god og fredfyldt jul.

Rigtig god fornøjelse.

Glædelig jul og glædelig Luciadag 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.