tirsdag den 14. maj 2019

SummerLove- Min første rabarbertærte og smagen af lækker kaffe

S u m m e r  L o v e

Man kan være kreativ på mange måder og de af jer der følger mig og har fulgt mig de sidste mange år både her på bloggen, Instagram og min facebookside Helenas kreative verden ved, at jeg elsker at være kreativ.


I dag fik jeg muligheden for at udfolde mig kreativt i køkkenet på mit arbejde på Kvindemuseet og hermed fik jeg lavet årets første rabarbertærte til cafeens gæster.


Altså hvis du spørger mig, er jeg pænt godt tilfreds med den, så er det blot at håbe, at den også smager godt.
Opskriften har jeg fundet over hos Mormedmere, hvor der desuden også er rigtig mange andre fine opskrifter.


Som det ser ud lige nu, tyder det vidst på, at vi får lov til at se lidt til sommeren de næste par dage, men det synes jeg nu egentlig også, at vi trænger til.
Synes I ikke også ?


Har du en særlig sommerspise, du elsker at forsøde sommeren med?
Jeg har før nævnt, at jeg elsker at bide tænderne i årets første vandmelon🍉, men de første danske jordbær 🍓må man nu heller ikke glemme.



Kaffe drukket med kærlighed❤️og bæredygtighed 🌿

Efter at jeg er startet i Museumscafeen på Kvindemuseet har min interesse for bæredygtighed gjort stor indblik i min hverdag. Jeg tænker mere og mere over hvad, jeg spiser og hvor meget jeg smider ud, ikke mindst i cafeen hvor vores fokus netop er bæredygtighed. 


Som nogle af jer måske allerede nu har fundet ud af via instagram, så har jeg fået den fine ære af at være kaffeambassadør for det fine kaffefirma @kaffeagenterne som netop har stor fokus på bæredygtighed samt et tæt samarbejde med 932 farmer-familier på Mount Elgon i Uganda.

I den første pakke jeg modtog i sidste uge lå der bl.a. en supper lækker chokoladekaffe med en eftersmag af lys chokolade, derudover deres populære Pink Mountain en allround kaffe som er god og fyldig i sin smag. Sidst men ikke mindst en ICE Ekspresso til at lave nem, lækker og hurtig iskaffe til de lunere dage.

Allerede nu kan jeg godt afsløre at ICE ekspresso smager himmelsk i varm kaffe. Jeg tillod mig nemlig selv at teste den for et par dage siden, da regnen fossede ned og jeg kan allerede nu afsløre, at det uden tvivl også kan anbefales selvom det jo egentlig er til iskaffe.
.

Hvad med dig går du op i bæredygtighed og kan du lide iskaffe eller er du mere til almindelig kaffe eller måske te?












Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.