fredag den 22. december 2017

Den gyldne jule-origamistjerne - Glædelig Jul


En stjerne I vil finde
Måske i blinde
Så lys og klar
Nu er vi parat.

I køkkenet I vil kigge
For at se om der skulle ligge
En stjerne så smuk og fin
Måske vi skulle tage os et glas vin.

På kontoret I vil søge
Iblandt papir og gamle bøger
Jeg tænker I søger i blinde
For at finde det rette minde.

I bryggerset i går
Tiden går og klokken slår
I vaskekurven i søger
Jeg tror i må lade jeres gæster
Hjælpe med at søge.

Et lille hint jeg nu vil give
For at det kan give lidt mening
Måske i drømmeland vi skal gå
Jeg tænker vi skal tage turen ovenpå.


Først og fremmest rigtig glædelig jul alle sammen. Jeg håber I efterhånden er ved at være til vejs ende i alle jeres julegaver og efterhånden kan lade roen sænke sig i de små julehjem.

Jeg er netop lige gået på en lille minijuleferie. Hele 4 forlængede feriedage bliver det til i år for mit vedkommende og I kan tro, jeg glæder mig til at slappe lidt af i familiens juleskær.

Nogle vil måske mene, at det ikke er så mange dage, jeg holder fri, men det gør mig faktisk ikke spor, for når man elsker sit arbejde og rent faktisk glædes over at møde op til en ny dag med sine søde kollegaer, så gør det mig som sagt ikke spor, at skulle arbejde imellem jul og nytår.

Som I måske nok har kunne spottet via billederne, har jeg den seneste måneds tid været ihærdigt i gang med årets julestjerne. Det er efterhånden gået hen og blevet en fast tradition, at jeg hvert år fletter en ny origami julestjerne i en ny farvekombination. Sidste år lavede jeg en i rød og sort som i kan se lige her og tidligere er det både blevet til en i sort og sølv, sort, sølv og perlemorshvid, sort med sølv blomster og i år blev det så guld og sort.

Sidste år fik min storebror og svigerinde den røde og sorte stjerne i julegaver og i år skal endnu en af mine familiemedlemmer forkæles med denne stjerne. Hvem det er tør jeg ikke afsløre her to dage før jul i frygt for at vedkommende læser med her.

Som i nok kan se, er den ikke så nem at pakke ind og jeg har derfor valgt, at gemme stjernen et sted i vedkommendes hus. Det bliver forhåbentlig et sted oven på deres 1. sal. Meningen er, at jeg læser ovenstående digt højt for dem, imens de går på jagt i deres hus for at finde stjernen. Jeg synes selv, at det er en lidt skæg måde at skulle lede efter sin julegave og samtidig har man jo ingen anelse om, hvad der kan være i pakken, når man nu ikke kan se selve indpakningen.

Der er flere af jer der har spurgt ind til en vejledning til denne stjerne. Den lavede jeg faktisk sidste år i forbindelse med den røde og sorte stjerne, så den kan du genlæse lige her, hvis du vil gøre dig kunsten efter.


Med disse ord vil jeg blot ønske dig og dine kære en rigtig glædelig jul, tak for året der er gået og tak fordi du stadig vil læse og følge med i mit lille kreative univers med hverdagens op og nedture.


RIGTIG GLÆDELIG JUL

























Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.