tirsdag den 18. juli 2017

Den uendelig bro - lykkeglimt over Aarhus - Status om mit eget ve og vel



I torsdags havde jeg for engang skyld fri på en smuk solskinsdag over Aarhus. Min veninde og jeg havde derfor aftalt, at vi ville ud og gå en lang aftentur langs tangkrogen og ud mod Den uendelig bro, som Aarhus kommune jo har været så heldig, at få opstillet permanent til fordel for alle os Århusianere samt vores turister.

Det var virkelig en dejlig tur, hvor der blev snakket, grint og drukket masser af to-go-kaffe sammen med min gamle barndomsveninde. Da vi kom ud til selve broen var der heldigvis ikke så mange mennesker, som man kunne frygte til trods for det fine sommervejr, vi for engang skyld havde over Aarhus. Måske det også skyldtes, at klokken næsten var 21.30 inden vi var helt derude.
Vi fik så heldigvis den smukkeste udsigt fra broen og ind mod selv Aarhus by og jeg tænkte derfor, at jeg lige ville dele nogle af billederne med jer her på bloggen.

Der er efterhånden mange der har spurgt indtil mig om, hvordan det går med mig rent psykisk og fysisk. Tusind tak for jeres søde omtanke, I aner ikke hvor meget det betyder, at I sådan tænker på mig.

Men jo tak, det går skam rigtig fint. Der er selvfølgelig dage, hvor jeg stadig tager mine kampe og hvor hverdagens tanke "Er jeg mon god nok" ofte godt kan køre igennem mit hoved.
Jeg prøver at sige til mig selv, at Rom ikke bliver bygget på en dag. Jeg tager stadig små skridt hen ad vejen, finder mig selv og min styrke. Jeg kan dog også mærke, at via mine jobs, giver det mig styrke, selvtillid og troen på, at jeg rent faktisk godt kan få lov til at få en lille plads i samfundet.

Troen på, at jeg er god nok, har altid været noget jeg har skulle kæmpe med, men pt føler jeg, at jeg er kommet rigtig langt bl.a. ved min selvstændige virksomhed som efterhånden går rigtig fint samt mine jobs som tjenere på forskellige restauranter og cafeer her i Aarhus.

Men der er selvfølgelig også dage, hvor jeg kan have store dyk og ryge helt ned i det sorte hul og hvor troen på, at jeg ikke er god nok og burde tage mig mere sammen bare kan kamuflere min dag. Disse dage er heldigvis sjældnere og sjældnere takket være min familie og venner.





Så sent som i sidste lørdags inviterede min fantastiske bonus storesøster mig på Vejle fjord og Spa hotel nu her på torsdag. Min første tanke, da jeg fik invitationen var. Åhhhhhhh hvor lækkert, tænk en hel dag med wellness og spa sammen med ens bonussøster. 👭 Det jo ikke just hver dag, at jeg rent faktisk kan trække stikket ud, koble af og rent faktisk give mig selv lov til at slappe af og holde fri.

MEN, MEN, MEN jeg står så også i det kæmpe dilemma, at jeg ikke har turde været på offentlige steder her i Danmark i bikini de sidste 17 år og det bliver derfor min største overvindelse i år, at skulle tage med.

Jeg har dog valgt at tage med, da jeg simpelthen ikke vil lade angsten og frygten styre mit liv. Det har den gjort så mange gange tidligere, at jeg har måtte vælge en masse ting fra, men jeg er blevet en stærkere pige nu og hvis folk vil lave elevator-blikket på mig på torsdag, så må jeg lade dem gøre det.

Vi kan for alt i verden ikke være ens, nogle store, nogle små, nogle tykke, nogle tynde, men jeg tror på, at hvis vi hver især ser hinanden som et unikt og enestående menneske med hver vores forskelligheder, så vil verden være et rare sted at leve i.

Tirsdags tanker fra mig til alle jer.










Jeg lukker mine øjne i Aarhus





2 kommentarer:

  1. Hvor er det bare dejlig læsning. Du ser garanteret meget smuk ud i bikini.

    SvarSlet
  2. Du er et af de sejeste og mest fightende mennesker, som jeg kender! <3

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.