torsdag den 9. februar 2017

Sky-kjolen med blondeærmer


I sidste uge gik jeg i gang med denne sky-vintage-kjole.
Jeg havde for nogle uger tilbage i januar set modellen på instagram og var derfor helt solgt for at prøvesy modellen. Mønstret er fra bloggen "Its always autumn" hvor man frit kan udprinte rigtig mange fine mønstre. Dog kræver det lige et lille puslespil, når mønstret skal samles, men sådan er det vel med mange pdf mønstre i dag.

Jeg synes ikke rigtig lige, jeg havde noget egnet stof på lager, så da Stof2000 alligevel havde udsalg på alt deres Pomplin metervarer, ja så kunne jeg simpelthen ikke stå for at prøvesyg modellen i dette skystof. Lige til en kær lille pige.

Modellen her er en str. 3-4 år, men jeg tænker sagtens at man kan formindske eller forstørre modellen, hvis man ønsker dette. Den er i mine øjne meget simpel og sy, især hvis du er lidt fern ved en symaskine. Langs kanten har jeg syet et hvidt bindebånd fast, så man kan lave en fin lille sløjfe bag til. Derudover fandt jeg noget fint gammel blonde i mine kasser med diverse silkebånd og kunne simpelthen ikke stå for, at pynte ærmerne med dette. Det giver lige den ekstra lille finish til selve kjolen.

Jeg overvejer kraftigt at sy en mere, måske et par numre større, så jeg måske selv kan erhverve mig i en til de kommende sommeraftner.

Nu mangler jeg blot at finde en lille ejer til den, måske min niece, men der går jo desværre lige et par år eller tre ellers kender du måske en lille 3-4 årig der ville blive glad:-)




Blondedetaljen langs ærmekanten.



1 kommentar:

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.