torsdag den 17. marts 2016

Påskepynt anno 2016 og lidt om påsketraditioner

Påsken står jo for døren og fra på onsdag er der dømt hele 5 dages fri, afslapning og tid til hygge med familie og venner. Kan godt mærke, at det bliver tiltrængt med lidt ferie, for har ikke haft ferie siden jul.

Pynter du op til påske og hvad gør du dig af påske-traditioner?

Siden jeg flyttede hjemmefra for nu lidt over otte år siden, har jeg ikke rigtig pyntet op til påske, måske det skyldes at jeg ingen børn har, ej hvad er det dog for en dårlig undskyldning.
Selvom jeg er vokset op med en fast tradition om, at vi hvert år har hentet forårsgrene og pyntet dem op med diverse æg, påskehare og kyllinger, sået karse i mælkekartoner, pustet æg for derefter at dekorere dem og sidst men ikke mindst været på jagt efter påskeæg i haven som den lille påskehare/mor har gemt for herefter at have chokolade i hele fjæset og ikke kunne spise aftensmad af bare mavepine.

Ja, påskehygge blev der skam vægtet højt hjemme i mit barndomshjem, så der burde jo egentlig heller ikke være nogen undskyldning for ikke at gøre lidt ud af påsken, selvom jeg er flyttet hjemmefra.

I sidste uge fik jeg derfor færdiglavet et par små Hamaperle-påskeophæng, fundet forårsgrene ude i mine forældres have, så nu er der derfor pyntet lidt op i mit lille hjem.

I løbet af den sidste uges tid, når jeg har åbnet min hoveddør efter endt arbejdsdag, har mit første øjekast været på denne påskekrukke og jeg må faktisk tilstå, at jeg er blevet rigtig glad ved synet af den.
Tror måske det skyldes, at den emmer af farver, som der ellers normalt ikke er så mange af i mit sort/grå/hvide hjem, måske jeg skulle få ændret lidt på det, hvis det kan påvirke mit humør i den positive retning:-)

Jeg har før vist lidt forskellige ideer, du evt. kan lave i påskeferien med dine børn, de ligger under DIY påskeideer med børn. 

Hermed vil jeg blot ønske jer alle en dejlig påskeferie.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.