tirsdag den 14. juli 2015

Marie Marie Marolle fly op til vorherre og be`om godt vejr

Hvor blev du af du kære sommer, synes da godt nok lige, at du gemmer dig godt bag skyerne.
Men for nu at være ærlig, så gør det mig nu ikke så meget, for jeg har alligevel ikke sommerferie før i september, så for mit vedkommende står den derimod på arbejde indendøre. Selvfølgelig kunne det da også være lidt rart med lidt flere solskinsdage og ture til stranden, men for så at vende det til det positive, så kan man jo med god samvigtighed sidde indendøre og lave kreative aktiviteter.
 
 Om godt og vel en måneds tid står jeg og skal til min bonusstoresøsters datters barnedåb og i den anledning, kunne jeg lige så godt få kreeret på lidt gaver til hende. Hun skal i forvejen have min cirkus-collagebillede, som jeg viste jer i dette indlæg, men synes ligesom at der manglede lidt.
 
Jeg så ideen til dette Mariehønekort over på Bog og Ides blog og tænkte straks, at jeg ville lave et lille ophæng ud af mariehønsene. Jeg tog udgangspunkt i skabelonen og derfra forstørrede jeg den henholdsvis op og ned og ellers benyttede jeg bare fremgangsmåden. For at pifte den ekstra op til sidst, købte jeg et par røde træperler til at sætte på snoren, det synes jeg passer så fint ind til den sorte snor og de røde vinger.
 
Jeg fik selvfølgelig også lavet et kort, som matcher til ophænget, så nu skulle alt vidst være klar til Merles dåb.
   
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Fantastisk fint at bruge kort-ideen som afsæt til så fint et ophæng. I princippet kunne man jo også lave andre "vingedyr" på lignende vis!?

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.