søndag den 5. april 2015

En dejlige påskeferie lakker mod enden

En ubeskrivelig dejlig påskeferie er desværre ved at lakke mod enden, selvom jeg først fik ferie fra onsdag eftermiddag, så har det altså virkelig været tiltrængt med at par dages ferie og jeg er vidst ikke ene om, at den godt kunne have været en uge mere.
 
Ferien startede med, at vi, min mor, stedfar og jeg kørte sydpå til Tyskland lige nedenom grænsen, hvor vi havde lejet en lille feriebolig. På vej derned havde vi lige et stop omkring Ribe domkirke, en smuk flot kirke, som jeg virkelig blev fascineret af. Alene kirkens alter samt kuplen var et smukt syn, som jeg helt klart kan anbefale jer at se, hvis I slår næsen forbi disse kanter.
 
I Tyskalnd stod den på ren afslapning med spil, god mad på restaurant og gåtur, ja bare hygge for alle pengene. På hjemturen kørte vi forbi slaget ved Dybøl, lidt sjovt at se det i virkeligheden, når nu man har fulgt lidt med fra serien. Det var nu ikke fordi, jeg så så meget af den serie, tror rent faktisk kun, at det blev til et afsnit. Men det var nu alligevel meget spændende at se i virkeligheden. Bagefter kørte vi til Danfoss Universe som ligger på Als. Nu spørger I sikkert, hvad er det? Og ja det spurgte jeg mig også selv om, da min stedfar nævnte det. Men det er en park lidt ligesom Exparimentarium over i Kbh, men hvor man også kan prøve en masse forlystelser udendørs. Bl.a. de nye Segway, som jo er blevet så moderne at køre rundt på i byerne. Dem skulle min stedfar og jeg selvfølgelig op at prøve og jeg kan godt love jer for, at de var sjove at køre på og det var faktisk slet ikke så svært, når man først lige havde lært teknikken.
 
Da jeg kom hjem lå der en dejlig påskepakke i postkassen fra en sød IG-følger @rare_bird. Forinden påsken blev skudt igang havde jeg nemlig været så heldig at vinde et smukt hjemmesyet påskeæg i ægte Bjørn Wiinblad stof, som nu lå i min postkasse. Det blev jeg virkelig glad for, især fordi jeg jo ikke spiser chokoladepåskeæg, så vagte det bare i rigtig god jord hos mig.
 
Derudover har vi også fået fejret min stedfars 65 års fødselsdag med hele familien på restaurant Lotus, iøvrigt en super god restaurant, hvor der er alt fra både sushi, lækker salatbar, frugt, kalkun, kænguru, lamme, okse og kylligekød, ris, forskellige dressinger, forårsruller, indbagt kylling mm. så der er lidt for enhver sjæl.
Gåtur langs vandet med en gammel barndomsveninde i det smukke solskinsvejr, kaffe på Emmerys og smukke solnedgange fra min altan er det også blevet til, så alt i alt en rigtig dejlig ferie.
Nu venter en ny uge, om jeg er klar, jaaaa det så spørgsmålet, hvem kunne ikke bruge en uge mere.
 











































Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.