tirsdag den 18. november 2014

Årets første julepynt + Søstrene Grene konkurrence

Godt nok er vi ikke kommet ind i december måned endnu, men jeg er så småt begyndt at lave lidt julepynt til lejligheden. Jeg har rigtig mange ideer i hovedet for årets julepynt som primært vil være i marmor, kobber, sølv og sort, måske også lidt guld, da jeg normalt vis ikke er til så mange farver.
 
Jeg har længe haft lyst til, at eksperimenter lidt med string-art, som jeg efterhånden har set flere steder på Instagram og Pinterest og derfor slog det mig, at det måske kunne se ret fedt ud med marmorpapir, som jeg tilfældigvis lige havde købt i Søstrene Grene. Jeg valgte, at lime marmorpapiret på kraftigt karton, for ellers ville det være alt for tyndt og ustabilt, når nu jeg også skulle "sy" snor på. Jeg havde først set nogle skabeloner på By Blikfangs blog, men synes vejledningen så lidt indviklet ud, og tænkte, at det ville jeg nok ikke kunne finde ud af, men da jeg så sad med det i hånden, så var det slet ikke så svært og efter et par kreatimer, så fik jeg lavet hele 5 stk. Jeg valgte til sidst at pifte dem op med en træperler, for at give dem det sidste lille finish af Nordisk stil, som jeg jo elsker.
 
For et par dage siden så jeg et opslag på Instagram om, at man kunne tilmelde sig en konkurrence fra Søstrene Grene, som gik ud på, at man skulle lave noget julepynt af Søstrene Grenes materialer. Da jeg jo stort set kun havde brugt materialer fra Søstrene Grene til disse ophæng, valgte jeg, at deltage med dem og sørme, heldig som jeg var, så blev jeg en af de udvalgte til at vinde et gavekort ind til Søstrene Grene. Jeg blev bare super super glad, for havde slet ikke regnet med, at jeg ville gå hen og vinde.
 
Nu er jeg blevet helt huk på at lave endnu flere og jeg går derfor med tankerne om, både at lave dem i sort og kobber, tiden skal dog bare lige være der, men så er det jo godt, at der stadig er et stykke tid til jul.
 
Er du også begyndt at jule?
 








5 kommentarer:

  1. De er virkelig fine, Helena. Jeg har endnu ikke nået at jule så meget, men håber på snart at komme i gang :)

    SvarSlet
  2. Tusind tak Pia. Det er jeg sikker på du nok skal blive, vi er trods alt stadig kun i november.

    SvarSlet
  3. De er også super fine - også som smykker, tænker jeg. De minder i hvert fald lidt om nogle øreringe, jeg lavede engang :-)

    SvarSlet
  4. De er så fine. Jeg har nået at lave lidt af dem på hvidt karton med en tynd rød uldgarn.

    SvarSlet
  5. Tillykke med præmien :)
    Vi er ikke begyndt på at jule endnu. Vi skal lige holde fødselsdag for min store dreng d. 30. november og så derefter kan julen begynde.

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.