fredag den 30. november 2012

Hvordan ser din julestrømpe eller julekalender ud, hvis du er så heldig, at have sådan en?

Hvordan ser din julestrømpe eller julekalender ud, hvis du er så heldig, at have sådan en?
Således ser min i hvertfald ud i år, og selvfølgelig er den hjemmesyet. Men jeg må ærlig indrømme, at den er syet med ide fra den kære designer Tilda, som jeg elsker at finde inspiration fra. Til jer der ikke ved hvem hun er, så er det en kvindelig designer hvis produkter kan købes i Panduro Hobby, og nej det er ikke et sponsoreret indlæg, jeg må bare ærligt sige, at jeg elsker hendes designs, som både indebærer, stof, bånd, papir, mønstre mm.
 

 
 I år ser min strømpe som sagt således ud, og jeg er måske så heldig, at der kommer en sød lille nisse/min søde Mutti forbi når det er advent med en lille gave. Men om hun/nissen gør det igen i år, vides jo ikke, jeg må blot vente i spænding. Hvert år får jeg tilgengæld den berømte skrabejulekalender af min sødeste stedfar, og den er jeg ikke blevet snydt for i år. Den var han nemlig så sød at have med til mig i fredags, som I også kan læse fra indlægget her

Sidste år, så min julestrømpe derimod således ud, og denne strømpe har jeg til gengæld selv syet og designet med filthjerter samt broderet perler langs kanten og hjerterne. Den er syet af hørstof, samt indeni foret med en endnu blødere beige hvid hørstof.
 
Så er så mit spørgsmål til jer, hvilken en kan I bedst lide, den fra i år eller sidst år?

 
Til sidst vil jeg vise jer denne julekalender, som min tante spurgte, om ikke jeg ville sy til hendes barnebarn, hun er nemlig ikke så fingernem, skal jeg lige hilse og sige. Hun laver hvert år en pakkekalender til alle hendes børnebørn, og da hun har hele 5 børn begynder der efterhånden at komme en del børnebørn til med årerne. Jeg er flere år i træk blevet spurgt, om jeg ikke ville lave endnu en pakkekalender, og hvert år har jeg selvfølgelig sagt ja. Desværre var det før jeg begyndte at blogge, så jeg har desværre ikke fået taget nogle billeder af de færdige resultater. Men denne her kan I da lige nå at få med. Den er lavet af ene små filtmotiver, som er blevet syet på et blåt stykke stof, som er blevet foret med vliseline. Ligeledes er der en blå bagbeklædning samt ene små guldringe, så der i alt kan sidde 24 små pakker. Dertil er den blevet pyntet med glitterlim samt små svampe, bånd mm. Jeg er selv blevet meget godt tilfreds med den, og jeg håber da også, at min tantes barnebarn er blevet glad for den.
 
 Nu kan julen da i hvertfald godt begynde for mit vedkommende, og hermed ønskes I også en rigtig god weekend:-) 

4 kommentarer:

  1. Jeg kan bedst lide den af hør. Den er virkelig fin.. Synes også den til din tantes barnebarn er rigtig flot.. Jeg har en broderet kalender fra min barndom, men i år er "PIA" fjernet, og nu står der "Oliver" i stedet for :) Hvis jeg er heldig, finder manden på at købe en lille ting bare én af søndagene...

    SvarSlet
  2. Hej. Tak for din deltagelse i November give-away. Vinderen er nu trukket - kig forbi for at se, om det er dig der er den heldige!
    En ny give-away er sat igang for December - du er velkommen til at deltage igen.

    //www.cutesparkle.ooz.dk

    SvarSlet
  3. Stort tillykke.
    Du har vundet min give away, hvor du har vundet et gavekort på 250kr til Illux.dk
    Jeg har sendt en mail til dig(:

    www.kreaman.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Ej hvor dejligt;-) tusind tak det vil heg glæde mig til at se;-) god weekend

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.