søndag den 29. juli 2012

Forlænget weekend i Hamburg

Jeg er lige hjemvendt fra en super lækker forlænget weekend i storbyen Hamburg. Jeg var dernede med min mor og stedfar, og det er virkelig en fantastisk storby med mange spændende ting at se og opleve. Og på trods af, at vi kun var der i et par dage, så nåede vi virkelig at opleve meget af  byen. Bl.a. så vi rådhuset, Michala kirken, St. Jacob kirken, havnerundfart, Hamburgs nationale park, Reeperbahn, fjernsynstårnet, kunstmuseum,Tysklands største tivoli, og jeg siger dig det var stort, og sidst men ikke mindst, så var vi selvfølgelig ude at spise på forskellige restauranter, bl.a. en super lækker portugisisk restaurant, hvor vi bl.a. fik friskfanget hummer, torsk, laks og en væld af lækre grøntsager.
Vi boede på et super lækkert 5-stjernet hotel Rennessance, som lå lige i midten af Hamburg og med spa, fitnessrum, lounge, ja så var der alt hvad hjertet kunne begære.

I får lige lidt billedspam fra turen.


 Min dejlige mor og stedfar i solen foran vores hotel.


 Elsker simpelthen Pepsi light, det er bare en skam, at vi ikke har det herhjemme i Danmark.

Smuk, men anderledes skulpturkunst vi så på et kunstmuseum


 Rådhustårnet



 Tårnet af Michala kirken

 Café hvor folk kunne sidde i vandet og få kølet deres tæer.

 Drinksbar
 Hamburgs nationale park, hvor der bl.a. er vand-Lys, musik-koncerter, japansk haveanlæg og botanisk have. Godt til afstresning.







 Fjernsynstårnet

 Havnerundfart rundt i Hamburgs mange kanaler.




 Hængelåse som nygifte låser fast i troskab på deres ægteskab.

 Michala Kirken







 Tysklands største tivoli.



 Honninghjerter i massevis





 Mit dejlige hotelværelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.