mandag den 2. juli 2012

Bryllup hos min dejlige veninde og hendes mand

Her i lørdags var jeg til bryllup ved min dejlige veninde og hendes mand. Det var simpelthen sådan en dejlig begivenrigsdag med pragtfulde mennesker, god mad, smukke sange og taler samt dans til langt ud på natten, så der var alt hvad hjertet kunne begære, og enda mere til.

Parret blev viet i Åbyhøj ved Århus med efterfølgende fest i et meget smukt forsamlingshus i Lime, som ligger på Djursland.
Desværre har  jeg ikke nogle billeder af maden, da det var buffèt, og derfor ville se lidt dumt ud, hvis jeg stod der med et kamera, imens alle gæsterne var igang med at tage af faderne. Til gengæld kan jeg da så lige fortælle jer i hovedtræk, hvad menuèn bestod af.

Forret: Tre forskellige sommersalater. bl.a. melon, mozarella og olivensalat, og dertil var der alverdens forskellige slags hjemmebagt brød.

Hovedret: Krondyrkød med nye danske kartofler vendt i et hav af friske urter, whisky- og rødvinssovs, nye grønne bønner, gulerødder og slik assperges.

Dessert: Lækker luftig Brownies, med bærtriufle, is og danske jordbær.

Dertil fik vi selvfølgelig de lækreste hvid-, rød- og desservine til alle retterne samt chokolader, kiks, slik, kaffe, bailey mm. til aften eller man skulle vel nærmere sige nattehygge.
Desuden var der en reception efter vielsen, hvor vi også fik lækker jordbærkage, muffins, brød med diverse dellikatesser som økologiske pølser, postej, oste mm.

Så alt i alt en fantastisk pragtfuld og ikke mindst givende dag både hvad  andgår smag-, duft-, syns og lytte-sansen.








Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.