fredag den 8. juni 2012

Mohairbamser, tøjdyr og dukker






For en del år siden, havde jeg en stor forkærlighed for at lave gammeldags mohair-bamser, som jeg syede i hånden, og hvor selve mohairstoffet blev bestilt helt fra Tyskland. Det var ikke en helt billig fornøjelse, skal jeg da lige hilse og sige, men min interesse for disse fine bamser var så stor, at der simpelthen blev produceret i massevis, hele 42 blev det til i alt, men med hvert deres eget personlige udtryk. Jeg har selvfølgelig ikke sat alle frem i min lejlighed, men et par stykker har alligevel fået sin æresplads på den hvide reol i min stue. De andre er pakket i kasser og sat ned i min kælder. Men efterhånden som mange af mine veninder får børn, så er det jo en oplagt barselsgave, som alle har modtaget med stor glæde. Hvad synes I om dem? Jeg kan nu ikke lade være med, at tænke tilbage til min barndom.






Jeg er også helt solgt for disse fine katte. Jeg startede med at lave de to par, der står helt neders i venstre hjørne. Men så var det jo, at jeg simpelthen ikke kunne modstå fristelsen til, at sy dem i forskellige farver, hvilket så er endt med hele 6 par.










Et par ænder og et par kaniner, bliver især fundet frem til påske.







To måer, som står foran min hoveddør og byder velkommen til mine gæster.



Lidt forskellige blandede dukker, bamser, høns, kyllinger, kaniner og får lavet i årenes løb.










Det er jo Sankt Hans på lørdag, så denne fine heks bliver da lige sat frem i anledningen.







 I onsdags fik jeg en besked fra min gamle barndomsveninde Fie, som pt læser i Kbh. om jeg ikke havde lyst og tid til et besøg, da hun nemlig var i Jylland. I kan tro, jeg blev glad, eftersom jeg ikke har set hende siden min fars begravelse i januar. Vi aftalte, at hun kunne komme i går, også fordi hun gerne ville se min lejlighed, som jeg jo har boet i i ½ år. Som tiden dog går. Det var bare så kanon hyggeligt at være sammen med hende, ikke mindst at få sludret om alt det, der var sket siden sidst.
Fie havde også denne fine buket blomster med til mig, som jeg synes beskriver så fint hende og mit`s venindeforhold, som vi virkelig har og vil bevare i mange mange år.

Rigtig god weekend:-)





2 kommentarer:

  1. de bamser er vildt søde,dem kan jeg godt forstå at du fik kastet din kærlighed over :)

    hvor har du lavet mange søde, sjove og finurlige skabninger.

    SvarSlet
  2. Tak for din søde kommentar. Ja er også glad for hver og en med hver deres personlige udtryk. Men har efterhånden også foræret nogle af dem i gave.

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.