fredag den 29. juni 2012

Mine hjemmelavede vægure

Det der med at være afhængig af klokken, tror jeg ikke, jeg er den eneste om.
Jeg har faktisk et ur både i køkkenet, soveværelset og stuen, men måske har det også noget at gøre med, at jeg selv har lavet disse vægure, og derfor havde svært ved at vælge, hvilke nogle af dem der skulle op. Jeg er nemlig så tilfredse med dem alle, men lige for tiden er det det med de tre g-nøgler, der hænger i stuen, den med de grålige blade der hænger i soveværelset og den med sommerfuglen i zink der hænger i køkkenet. Jeg tænker, at jeg jo altid kan skifte dem ud med tiden, hvis jeg har brug for lidt nyt på væggen.

Men hvilken en er din favorit?

Selve vægurerne er desuden lavet helt fra bunden, hvor jeg først har skåret siderne, bund og top ud af pap, dette er gjort ud fra en model fra bogen "Ting af papmache" kan desværre ikke huske forfatteren, da det var en bog jeg lånte.
Derefter satte jeg det sammen med tæp, så det derved kunne opnå denne urform. Derfra skulle hjørnene og de skarpe kanter have et ordentlig omgang papmache,  og til dem der ikke ved hvad det er, så er det små stykker avispapir som man klistrer på med enten tapetklister, eller man kan også vælge selv at lave det, lige som jeg gjorde. Dette er nemlig både billigt og let. Se fremgangsmåde nederst på siden.
Når uret har fået ca. 3 lag papmache, det skal tørre ca. 12 timer mellem hvert lag, er det klar til dekoration, og her har du mange muligheder, som du bl.a. kan se her på mine.


Dette hænger i min stue

 Dette hænger i køkkenet

 Dette hænger i soveværelset



 Det ligner på billedet, at uret hænger skæft, men det er såmendt bare fotografen der har været lidt upræcis. Det må I meget undskylde.



Vejledning til hjemmelavet tapetklister.

1) Mål ca. ½ l. vand op i en gryde.
2) Tænd for varmen og tilsæt almindelig hvedemel til det begynder at tykne til en blød budding-masse.
3) Rør kraftligt, så du undgår klumper.
4) Sæt det til sidst på køl og det er klar til brug, så snart du kan have fingerne i det.

God arbejdslyst.

Mvh Helena

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.