tirsdag den 15. januar 2019

Mens vi venter på foråret - DIY på Mumi i hamaperler


 
Når man længes efter forår, sommer og sol i disse tider, så bliver man jo nød til selv at fremkalde den i stuen. Min mor har altid sagt, at blomster gør sig godt på de mørke dage, så derfor skulle der selvfølgelig en lille buket blomster ind i dag på denne gråvejrsdag. Den står nu og pynter så fint ved siden af min lille mumitrold, som jeg har lavet i hamaperler og tænkte derfor, om I vil være med til at perle foråret frem?
 
I de her mørke dage indrømmer jeg gerne, at jeg elsker at sidde ved enten perle- eller tegnebordet. Jeg har altid mange projekter igang og nogle af jer kan måske huske, at jeg tidligere har været i gang med den lille mumifamilie i hamaperler.
 
Det går lidt langsom med at komme i mål, det indrømmer jeg gerne, men indtil videre har jeg fået lavet Lille My, Mumrikken og nu også selveste Mumi.
 
Selve Mumi har jar fundet på Pinterest men valgt at tilføje lidt skygger i form af grålige nuancer. Så den får lidt kant, hvilket jeg rigtig godt kan lide.
 
 
Hvis nogle af jer har lyst til at perle Lille My så ligger hun som skabelon lige her og det samme med Mumrikken.
 
 
Selve Mumi skal I derfor heller ikke snydes for, men ligesom de andre, så er de fundet fra pinterest men her ved Mumi har jeg selv tilføjet skyggerne.
 Jeg vil derfor blive super taknemmelig for, hvis du vælger at bruge mine mønstre her fra bloggen og deler dem på de sociale medier, enten at tagge med mit navn på Instagram @helenasolskin eller Helenas kreative verden på Facebook. På forhånd tak :-)
 
 
Lige nu ser jeg allermest frem til min tur til Paris til marts som netop lige er blevet bestilt, men længes også frem til de fine smukke forårsblomstre og de længere solskinsdage.
 
Hvad ser I frem til ved foråret?
 

DIY på Mumi kan i finde nederst i indlægget.

 


 


 




 
DIY på MUMI
Det skal du bruge:

 
  • 4 stk hamaperleplader i MIDI
  • Farverne Hvid 01, sort 18, grå 17, lysegrå 70, lyseblå 46,
  • Strygejern
  • Bagepapir
  • Tyk bog til at ligge i pres

Start med at sætte de fire perleplader sammen og følg nedenstående mønstre.
Når du har lavet hele mønstret, skal det stryges, følg da denne vejledning.
Når du har strøget Mumi er det en god ide, at ligge det i press under en bog ca. en halv time, så undgår du at det bøjer. Nu skulle du gerne have et stk Mumi klar til at byde foråret velkommen.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.