lørdag den 2. april 2016

DIY på skyuro i Hamaperler

I forbindelse med mit lille sky-uro-filteprojekt, som jeg viste jer i dette indlæg, fik jeg sådan lyst til at gå i krig med en mere, denne gang dog bare med andre materialer.
Hvad er ikke mere oplagt i denne tid end at tage Hamaperler i brug. Det er jo en aktivitet, hvor både store og små kan være med.
Jeg startede først med at udtænke/tegne selve mønstret op på kvadratisk papir. Jeg ved godt at man kan få diverse forskellige perleprogrammer, men her er jeg nok måske lidt gammeldags anlagt, jeg valgte i hvertfald at tegne den selv, hvilket jeg egentlig også synes, jeg slap okay fra.

Materialer jeg har anvendt til Skyuroen:

Hamaperler i farverne: Hvid, lyserød, perlemorshvid, sort og grå
Uro ring fra Panduro Hobby
Satinsnor fra Søstrene Grene
Hvid sytråd
Strygejern
Bagepapir

Start med at lave tre ens skyer med dertilhørende regndråber i alt ni stk. Se evt mønstret på billede tre.
Jeg valgte at lave dråberne i henholdsvis grå, perlemorshvid og sort, så det kunne give en fin effekt til de hvide skyer.

Herefter skal du stryge de forskellige dele, husk at anvende bagepapir. Jeg sætter mit strygejern til middelvarme og stryger det lige så forsigtig, så perlerne ikke undgår for meget varme. Husk at stryge på begge sider af perlepladen. Når du har strøget de forskellige dele, ligger jeg dem i pres, på den måde undgår du, at de bukker under afkøling.

Når delene er afkølet, skal du sætte dråberne fast på skyerne, en af hver farve grå, pelemorshvid og sort. Dette gøres med hvid sytråd.

Herefter skal du montere hver sky fast på selve uroringen, gerne i tre forskellige længder, så skyerne ikke støder ind i hinanden når de hænger.

Til sidst binder du hvid satinbånd fast fra uroringen op i en samlet knude til din ønskede længde. Jeg har valgt ca 70 cm. så er der lidt snor at binde fast med i loftet eller hvor den nu skal hænge.

Håber du kan bruge min DIY.

Husk, hvis du bruger min DIY, vil jeg sætte pris på, at du linker til min side eller bruger #helenasolskin @helenasolskin hvis det er fra Instagram.
På forhånd tak.





















Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.