lørdag den 17. juli 2021

Æslet i perler - DIY til sommerferien

 Disneyland Paris du er længe ventet.

Sommerferien et hermed skudt igang og hvorfor ikke starte den med at dele et lille perleprojekt, jeg har arbejdet på de sidste par uger.

Hvis der er et land, jeg elsker at komme til, så er det uden tvivl DisneyLand, men lige pt har jeg stadig ikke fået min vaccine og derfor bliver det nok også noget, vi først nupper i år 2022.

 Indtil da har jeg sat mig for at lave samtlige medlemmer i Peter Plys familien og hvorfor ikke starte med min yndlings karakter nemlig æslet.

Æslet har nemlig altid fascineret mig og selvom han er af den mutte karakter, så har han altså alligevel formået at røre mig på fineste måde. 

Vidste du faktisk at Æslet er den i Hundredemeterskoven, som ser mørkest på livet. Han er altid negativ, og føler altid at hele verden går ham imod. Ofte ser man en ulykkelig Æsel stå og kigge på det hus, han netop er blevet færdig med at bygge og som netop er brast sammen igen.

Det er desuden sjældent man hører om et glad Æsel, men det sker dog til tider.
Æslet sætter desuden stor pris på sine venner, og nogle gange kan man ligefrem tro, at han nyder at være trist. Selvom han virkelig har noget at være glad for, tager det altid lang tid før det går op for ham.
Ja, meget kan man sige om ham, men sød det kan vi da vidst godt alle blive enige om.

Det tog en del timer at lave dette perleprojekt eftersom det blot er noget, jeg har arbejdet på om aftenen.  Men endelig er det blevet færdig og påtænker derfor der  kommer et lille mønstre til jer eftersom I var ret mange der har ønsket jer det siden, jeg lagde lidt proces billeder op på Instagram.
Og ja som I kan se, så kræver den en del perleplader og mange pastelblåfarver.

DIY æslet i Hamaperler
En sød lille gaveide til de mindste eller blot til dig der ligesom jeg elsker æslet.

Det skal du bruge:
Hamaperler i farverne sort 18, lyseblå 46, pastelblå 97, blå 09 mørkeblå 08, hvid 01, sand 02, rosa 48, pastel lyserød 95
Strygejern 
Bagepapir
9 midi hamaperleplader
Tyk bog til pres
Evt lærens tyggegummi til at hænge op

Sådan gør du? 
1)Start med at klikke de ni perleplader sammen og følg nedenstående mønstre.
2)Når du har lavet hele mønstret, skal du stryge det på begge sider husk at have tålmodighed det giver det pæneste resultat i sidste ende. Jeg sætter ikke mit strygejern højere end middel, således undgår du at perlerne ikke smelter for hurtigt.
3)Når du har strøget begge sider ligger du dit æsel i pres under en tyk bog, således undgår du at den bøjer. 
4)Når den har ligget i pres i ca fem min. er den nu klar til at pynte i dit hjem eller på børnenes værelser.

Hvis du vælger at kaste dig ud i dette lille projekt, så del det endelig på de sociale medier med tag @helenasolskin, det vil være fedt at se jeres udgave. 


Rigtig god fornøjelse



Jeg har forsøgt at ligge lidt skygger ind hvilket jeg synes blev meget fint og ja så ligner det jo næsten at han hopper ud af væggen, hvad tænker du?

Hvilken figur skal være næste projekt indenfor Peter plys familien måske du også har en favorit

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.