tirsdag den 7. april 2020

Regnbue påskeæg og sommerfugl - DIY

Regnbue-påskeæg og sommerfugl
Siden jeg lavede mit lille indlæg om min farverige fod og hånd, som i iøvrigt har taget rigtig godt imod fik jeg pludselig den ide, hvorfor ikke lave det med andre motiver.
Så perlepladerne blev fundet frem igen og alle de farverige perler lige så, og så ellers perle derudaf i alle regnbuens farver.
DIY og mønster skal I selvfølgelig heller ikke snydes for, så ligesom foden og hånden får i det frit tilgængelig her til weekenden.
                           

DIY på Sommerfugl og påskeæg

Du skal bruge:
  • Perleplader i midi 1 stk.
  • Hamaperler i farverne: Transparent 19, rød 05, orange 04, gul 03, pastel grøn 47, turkis grøn 11, turkis blå 46, blå 09, lilla 07, lyseblå 5, lyserød 48, lys pink 06
  • Bagepapir
  • Strygejern
  • Tyk bog til pres 

Fremgangsmåde
1) Start med at udfylde mønstret, se mønstrene nederst.
2) Stryg med svag varme, således du ikke får smeltet perlerne for meget. Det er desuden vigtigt at stryge på begge sider, så figurerne holder bedre.
3) Når du har strøget motiverne, skal du ligge dem i pres, således de ikke bøjer op når de er tørre.

Du er nu en lille sommerfugl og farverig påskeæg rigere og har et helt særligt minde fra denne covid19-tid.

Rigtig god fornøjelse.

Del gerne dine resultater med @helenasolskin på instagram, det vil betyde meget.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.