tirsdag den 15. november 2016

Julegaveideer - Vægdekoration af restegarn og fjer

 
Er i også stille og roligt gået i gang med de kommende julegaver?
Det er jeg nemlig så småt og når man som undertegnede gerne vil lave dem alle selv helt fra bunden, så bliver man jo nødt til at starte i god tid. Men er det egentlig i god tid? om 14. dage går vi jo ind i december måned.
 
Jeg vil i den kommende tid vise jer lidt ideer til mine julegaveprojekter. Og bare rolig heldigvis så ved jeg med 99 % sikkerhed, at min familie derhjemme ikke læser med her på bloggen med mindre der er noget jeg ikke ved. Derfor kan jeg vidst roligt vise jer et lille indblik i nogle af mine julegaveprojekter til min familie og venner.
 
Det første lille julegaveprojekt kan alle være med både store som små og samtidig behøver du ikke ud og investerer i en hulens masse materialer.
 
Til dette vægophæng har jeg brugt:
 
  • En rundstuk eller pind fra naturen, jeg har dog fundet min hos Panduro Hobby
  • Garn i forskellige farver
  • Saks
  • Fjer
  • Et stykke tyk pap til at vikle garnet rundt om
 
1) Start med at finde de farver du kunne tænke dig skal indgå i din vægdekoration. Her har jeg anvendt tre farver sort, grå og hvid.
 
2) Begynd med den midterste farve og arbejd dig udefter. Når du skal vikle dine snører, er det hurtigt og nemt at bruge et stykke tyk pap gerne i en længde på ca. 45 cm afhængig af hvor lange du synes, dine snører skal være. Herefter er det bare at vikle og vikle rundt om pappet med dit garn, til du har en masse snører at arbejde med.
 
3) Klip den ene ende af snørerne, så du på den måde har en masse enkelte stykker. Saml dem nu i bunder af fem stk. og bind dem rundt om på din rundstok eller pind i små løkker. Arbejd dig nu ud mod hver sin ende af pinden til du ca når 1,5 cm fra enden.
 
4) Klip nu en spids fra midten og op gerne symmetrisk på dine snører, så du på den måde får et ensartet og smukt look. Som sidste lille finish kan du binde en lille fjer i midten evt. pynte spidsen af fjeren med lidt sølv glitter.
 
5) Til sidst binder du en snor i hver sin ende af pinden, så du har noget at hænge dit vægophæng med.
 
En, to, tre vupti og en julegave rigere på vej til et familiemedlem.

Jeg håber meget at du kunne finde inspiration til min julegaveide, hvis du bruger min ide, vil jeg sætte stor pris på, at du linker og henviser til min blog eller facebookside Helenas kreative verden eller Instagram @helenasolskin.












Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.