torsdag den 23. juni 2016

Udvidet DIY på mine skyuroer


I har været rigtig mange der har spurgt nærmere ind til, hvordan jeg syr mine skyuroer i filt sammen. Som mange nok har læst fra min tidligere DIY på skyuroer, så syr jeg dem ikke sammen på symaskinen, men derimod i hånden med det der i gamle dage kaldes Knaphulsting.
En rigtig fin sting, som er god at anvende til netop håndsyede knaphuller og projekter som dette, hvor det netop er meningen, at man skal kunne se syningen.

Jeg har derfor lavet en lille trin for trin vejledning til jer med stepbilleder, så du nemmere kan se, hvordan jeg præcist syr disse knaphulsting.

Du skal bruge:
  • Nål med stort nålehoved, så du kan få dit broderitråd igennem.
  • Broderitråd som du herefter deler op i 2x3 tråde, på den måde får du en tykkere tråd at sy med end almindelig sytråd og din kant vil derfor fremstå mere markeret.

1) Start med at bind en lille knude på tråden og stik din nål ind fra bagsiden af filtet, på den måde skjuler du knuden indeni selve skyen.
Herefter skal du stikke nålen ind fra din forside af skyen og igennem begge lag filt, se nedenstående billeder.


2) Når du har trukket din tråd igennem begge lag filt, skal du tage enden af snoren og vippe ovenover din synål, så du får en lille lykke, se nedenstående billede.

3) Træk nå din tråd helt igennem lykken, så du på den måde vil få en tråd, der følger filtens kant, lidt som en skjult tynd lukning. Se nedenstående billeder.
4) Dette gør du således hele vejen rundt langs skyens kant, dog skal du huske at lade en lille åbning være, så du har mulighed for at putte pudefyld i.

Her kan du se hvordan kanten kommer til at se ud, når du er færdig med at sy hele vejen rundt.

5) Til sidst skal du bare fylde ud med pudefyld eller andet pladevat og herefter sy hullet til på samme måde.

Din sky er nu klar til at få syet små dråber på.

Til færdigmontering skal du bare følge min første DIY på skyuroer 
Herefter skulle du gerne have en fin lille skyuro til dit kommende børneværelse.


Husk, hvis du bruger min DIY ser jeg gerne, at du henviser til mig enten på Instagram @helenasolskin eller min blog eller min Facebookside Helenas kreative verden.

På forhånd tak:-)









1 kommentar:

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.