søndag den 21. september 2014

Et dejligt weekendophold med min elskede bonussøster + åben landbrug

Jeg har længe set frem til dette weekendophold på hotel Scandic i Horsens sammen med min dejlige bonussøster Karoline. For et stykke tid siden var jeg nemlig så heldig at vinde et ophold på et af scandics hoteller. Karoline og jeg havde forinden søgt lidt på de forskellige Scandic-hoteller rundt om i landet, men efter en ret hurtig søgning faldt valget på hotel Scandic Slotspark i Horsens. Som billedet også viser længere nede, er hotellet en smuk tre-forlænget herregård smuk og idyllisk, men med en moderne indretning både med sauna, fitnessrum, poolbord, tennisbord, fri internet mm.
Vi ankom lørdag middag afsat vores bagage og fortsatte med det samme på gåben ned igennem den smukke slotspark til Horsens centrum. Karoline og jeg havde forinden besluttet, at vi ville se Fængslet da vi begge to ikke havde set det før.
Jeg må ærligt indrømme, at det var en lidt skræmmende oplevelse at se det og samtidigdig også lidt vildt at tænke på, at det faktisk kun er 8 år siden, at det lukkede.
Efter fængselbesøget gik vi en lille tur ned igennem byen og fandt os en hyggelig cafe, hvor vi fik lidt at drikke udenfor i eftermiddagssolen.
Efterfølgende gik vi os en længere tur tilbage på hotellet, men fordi vi kom til at gå forkert tog det lidt længere tid end vi havde regnet med, men det gjorde faktisk slet ikke noget, for når snakken først lystigt går, ja så er det jo kun godt for krop og sjæl med en frisk gåtur.

Tilbage på hotellet fik vi os lige et lille hvil inden den stod på aftensmad på Jensens bøfhus. Vi valgte Jensens bøfhus, da det var nemmest for mig i forhold til, at det var buffet og jeg derfor frit kunne vælge, hvad jeg ville have at spise. Det var også bare super hyggeligt med god betjening, hyggelig atmosfære med ild i pejsen, så hvad mere kunne man ønske sig.

Tilbage på hotellet blev der hyggesnakket, spist frugt og heldig som jeg var, fik jeg skam også en omgang massage af min søster, da hun er uddannet massør. Hun har iøvrigt en klinik i Odder, som jeg varmt kan anbefale at besøge.

Søndag morgen/formiddag stod vi op efter at have sovet rigtig længe, hvilket vi åbenbart havde haft brug for. Derefter gik vi over til den lækreste morgenmadsbuffet, hvor der var alt hvad hjertet kunne begære som frisk frugt, skyr, yougurt, cornflakes, økologisk brød, knækbrød, havregryn, æg og bacon, pålæg, ostebord, juice, hårkogte æg, nødder og tørrede frugter, ja der var ikke et øje tørt og hvis jeg skal være ærlig, så tror jeg næsten, at det overgår en rigtig engelsk morgenmadsbuffet.

Da vi havde tjekket ud, kørte vi til Århus for at hente min søsters to små piger, som var blevet passet af svigerforældrene. Forunden havde vi snakket om, at tage ud til åbent landbrug lidt udenfor Odder, så pigerne kunne få lidt frisk luft og klappet og set på rigtige køer og kalve. Det var bare utrolig dejligt at se, hvordan den ældste af pigerne kunne bruge så lang tid på at sidde inde ved den ene af kalvene og klappe og ae den, som det var en lille kattekilling. Den mindste af pigerne blev skam også underholdt i form af hoppende køer, som var stillet frem til ære for de mindste.

Så alt i alt en fantastisk dejlig weekend takket være min elskede bonussøster. Sådanne dage er lige præcis værd at have med i gemmebogen.

Hotel Scandic Slotspark i Horsens
Rigtig fint værelse med super gode senge.
Tjek lige denne lænestol, den var min søster og jeg ret forelsket i.
Cool og anderledes tapet, som var gennemgående på hele hotellet.

Den smukke slotspark

Man er vel stadig et legebarn

Den bedste bonussøster man kan tænke sig.

Horsens statsfængsel
Citater som stod skrevet rundt omkring på væggene