fredag den 18. maj 2012

Normalt blogger jeg ikke, når jeg har været i biografen, men jeg bliver simpelthen nød til at anbefale jer, at tage ind og se filmen "Over Kanten" en dansk thriller, som havde premiere her i starten af denne måned. Instruktøren er Laurits Munch-Petersen, med bl.a. skuespillerne som Jonatan Spang, Christiane Schaumburg-Müller, Alexandre Willaume, Anders Hove og Troels Lyby
Filmen handler kort fortalt om det forelskede par David og Freja.Da David og Freja ankommer til deres nyerhvervede landsted på Møn, sker et uforklarligt selvmord ved den berømte klint. David begynder at mistænke deres nyansatte håndværker, Roar, der viser sig at have forbindelse til den afdøde, og mistroen vokser, da David mistænker ham for at lægge an på Freja.

Hun afviser dette blankt, men jo mere David forsøger at trænge til bunds i sagen, jo tættere han kommer på sandheden - desto længere fjerner han sig fra Freja.
Den mest tankevækkende film jeg længe har set.
Du kan se filmklip på dette link:
Egentlig var det meningen, at min familie og jeg skulle have været i Århus Teater i går aftes, hvor vi havde bestilt billetter til musicalen Chess, men da vi om eftermiddagen fik en mail fra teateret om, at der desværre var blevet sygdom blandt en af skuespillerne, måtte de aflyse forestillingen, og vi måtte derfor få billetter til en ny dag. Lidt surt og så alligevel ikke, for så foreslog min storebror, at vi alle tog i biffen, hvilket vi alle var helt klar på.
Der kommer ikke lige et kreaindslag i dag, men I får lige en af mine yndlingssange til at nyde weekenden med.