søndag den 23. november 2014

Julehyggeklip med veninderne

Det er efterhånden gået hen og blevet en fast tradition, at mine veninder og jeg holder en julehyggeklippe-aften her i løbet af december måned. Ja, jeg ved godt at kalenderen kun siger november, men når man er et hold travle tøser med kalenderen godt booket op, især her i december, så bliver man jo bare nødt til at starte i god tid. Det tillod vi os derfor  at gøre i går og det var bare super hyggeligt og ikke mindst en produktiv aften både med god mad, grin, sladder og spil.
 
Vi startede med fælles at lave noget mad, som bestod af bagte rodfrugter i ovnen, rødspætter, ovnstegte grønkålsbrukketter, hvilket iøvrigt varmt kan anbefales, kartofler og selvfølgelig sovs til de andre. Det blev bare super lækkert og samtidig var det også noget mad, som jeg følte mig tryg ved at spise. 

Bagefter havde jeg fået til opgave, hvilket jeg selvfølgelig slet ikke havde noget imod, at stå for at finde noget juleklip og papir, så vi kunne få lavet lidt julepynt til hver af vores lejligheder.
Jeg startede med først, at lære dem, at flette de berømte origamijuletræer, hvilket de var forbavsende hurtige til at lære og efter kort tid havde vi faktisk fået lavet en hel juletræsskov, se billederne længere nede. Min veninde blev faktisk så god til det, at hun flettede en på blot 5 cm, desværre fik jeg ikke nået at tage nogle billeder af den, men jeg kan godt love jer for, at det var super flot.
Bagefter gik vi i krig med at flette julefuglehjerte, som jeg havde fundet skabelonerne til over på leizybs blog. Jeg er blevet helt bidt af at flette disse julefuglehjerter, så det bliver uden tvivl ikke de sidste, jeg får flettet i år.
 
Vi afsluttede aftenen med at spille Majer, det har nemlig lige siden barns ben været et af mine favoritspil, måske det skyldes, at det faktisk er tilladt at snyde :-) Om jeg vandt, jaaaaaa det behøver vi vidst ikke at snakke om, men det vigtigste var jo også, at vi alle havde en super hyggelig aften.
 
Hvad med dig, er du også begyndt at lave julepynt?

 
Sidste år lavede jeg også de her origamijuletræer, som  du kan se lige her




4 kommentarer:

  1. Er helt vild med de flettede fugle-hjerter, dem tror jeg, jeg bliver nødt til at lave nogle af :)

    SvarSlet
  2. Hvor har I været produktive! De flettede fuglehjerter er rigtig flotte!

    Jeg er gået i gang med julepyntsproduktionen, men det meste af det er ikke til mig selv, men det er fint nok.

    SvarSlet
  3. Jeg elsker de jule-fugle-hjerter (ja, også selve navnet er ret fantastisk -jule.-fugle-hjerter;-))

    SvarSlet
  4. Selvom det er længe siden, at du har lavet disse smukke fugle, ja så er det først nu, at jeg via en veninde/pinterest har set dem. De er bare så flotte

    SvarSlet

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.