torsdag den 19. april 2012

Øreringe i krymbeplast, ren fantasi

Jeg har virkelig fået lavet lidt forskellige øreringe i materialet krymbeplast. Det er et materiale, som er meget let at arbejde med, og kan købes i diverse hobbyforretninger eks. Panduro Hobby. Du finder simpelthen bare et motiv, som du synes er pænt, tegner det på krymbeplasten, som var det et stykke papir. Jeg vil anbefale, at bruge enten vandfaste tuscher eller farveblyanter, så det kan tåle vand. Derefter putter du dit motiv ind i en 130-150 grader varm ovn, husk at ligge bagepapir i bunden. Efter ca 2-5 min. vil dit motiv være krymbet ind til 2/3, og du kan derefter tage det ud. I starten kan det godt boble helt op, men bare rolig efter et par sek. vil dit motiv falde ned igen, blot du ikke åbner ovnen.
Husk lige, at dit motiv vil krymbe ca. 2/3, så hver lige opmærksom på størrelsesforholdet. Hvis dit motiv eks. skal bruges som øreringe eller sættes i en nøglering, så husk at lave et hul med en hultang inden du hærder det i ovnen.

Nogle af farverne kan godt være lidt svære at se, grundet fotograferingen, men skal nok også skrive det nedenunder billedet. Du er også meget velkommen at ligge en kommentar eller skrive til mig på min mail: her for yderliggere spørgsmål.









                                                  Lyseblå
                                              Sorte
                                                       Lilla
                                                    Koboltblå
                                                        Metalicgrøn









                                                 Blå








                                                            Hvide




                                                            Lilla

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.