mandag den 16. marts 2020

Tip og ideer til hvad du kan bruge dagene på under denne corona-epidemi

Vi må stå sammen
De sidste par dage har Mette Frederiksens udmelding i onsdags vendt rundt på hele Danmark for ikke at sige hele Danmarks befolkning.
Det kom nok lidt som et chok for mange, det gjorde det i hvertfald for mig, den udmeldning Mette kom med onsdag aften, men samtidig er det nok også det der skal til og måske mere, for at vi kan få brudt med den forbanded Corona virus, som jeg efterhånden kunne begrave langt ned i jorden.

Vi må i denne sværre tid stå sammen, hver for sig og med vores hjerter ❤️
Vi må i disse dage passe ekstra godt på hinanden ikke mindst de små børn og på de ældre og svage❣️
Vi må samtidig undgå at gå i panik, lade være med at løbe ned i det nærmeste supermarked og hamstrer alt hvad der er på hylderne

14. dage uvished om hvad der kommer til at ske, er ikke just det jeg elsker, da jeg er typen der bedst kan lide struktur og vished om, hvad jeg har at stå op til og det tror jeg, vi er mange der kan nikke genkendende til. Mon jeg er alene om denne tanke .......

I disse dage er stort set alle danske skolebørn sendt hjem ligeledes deres mindre søskende og det er derfor forældrene der må finde ud af, at få dem passet. Derudover er det stadig vigtigt at de hver især også modtager fjernstudie fra læren.
Tip ideer og kreative udfoldelser
Jeg vil i dette indlæg finde nogle af mine gamle ideer frem til jer.
Måske du kan finde lidt inspiration til, hvad du kan lave de næste par uger.
Lav evt. et fysisk skoleskema, hvor du putter nogle af disse aktiviteter ind i kalenderen.

En god måde at få dagene til at gå lidt stærkere på samtidig med at du også får læring ind i børnenes dagligdag.

Påskehareæske
Påskepynt tager man aldrig fejl af, så hvorfor ikke gå i kast med min seneste lille påskehareæske.
Du finder vejledningen lige her
Krympeplast
Krympeplast kan laves af stort set alle aldre, et genialt materiale hvor der er muglighed for bl.a. at lave øreringe, magneter nøglering mm.
Du finder en guide med tip og ideer lige her
Påskeæg i hamaperler
Et smukt anderledes påskeæg lavet i hamaperler med motiv af Royalcopenhagen
Mønstre finder du lige her 
Samt sommerfugle og klassiske Royalcopenhagen påskeæg, som du finder lige her 
Lav din egen taske i læderpapir
En sød lille taske af læderpapir og et par nitter samt trykknap.
Mønstre finder du liger her
Lav din egen vindmøllepropel
Lav din egen vindmøllepropel til forårets mange finde forårsbede.
Mønstre med vejledning finder du lige her
Sy din egen skyuro
Håndsy din egen skyuro i filt i alverdens farver.
Mønstre finder du lige her
Lav din egen iskaffe til forårets lune dage
En lækker lille forfriskning midt i alle lektierne. En nem måde at lave en lækker frisk iskaffe på er, at købe Iced Blend især den med caramelsmag så er du hurtigt tanket godt op.
Iced Blend kan bl.a. fås hos kaffeagenterne.dk
Opskrift til 1 glas iskaffe:
Fyld dit glas med 2/3 isterninger
Hæld 2,5 dl iskold mælk i. Her kan alle mælketyper bruges fra skummet-, let-, sød- og havremælk.
Tag nu 1/3 Iced blend i din mælk og top den med frisk frugt evt. jordbær.

MUMS
Hr og Fru Danmark i perleplader findes i min E-perlebog som du kan bestille ved at sende mig en mail på: helena.engelbrecht@yahoo.dk
Kan ikke se, ikke høre, ikke tale i perler
En oplagt ide at lave til børnenes værelser.
Vejledningen med mønstre finder du lige her 
3 i 1 kasse
 Oplagt både som pengegave til den kommende konfirmand, som vase til dine forårsblomster eller servietter til påskebordet.
Mønstre finder du lige her
Ligeledes med Kaj Bojesen motiv
Mønstre finder du lige her
Hoptimist i perler
Den store hoptimist som spreder positiv energi i ethvert hjem.
Mønstre finder du lige her
Den forårsglade enhjørning
Spred farver og gløde på ethvert pigeværelse, mønstre og vejledning finder du lige her
Papirsblomst til væggen
Et sødt lille projekt som blot kræver lidt papir og en saks samt dobbeltklæbbende tape
Mønstre finder du lige her
Perlerier til køkkenet
mønstre finder du lige her
Mumifamilien i perler
Du finder mønstre og vejledning på Mumi her, Snorkfrøkenen lige her, Lille My her, Mumrikken her, Mumimor her 
Lunde familien i perler
Mønstre og vejledning finder du liger her
Royalcopenhagen ur i hamaperler
Mønstre finder du lige her
Tag overtøjet på dine børn og gå en frisk tur i skoven eller ved vandet
Frisk luft til hovedet er godt for både krop og sjæl. Tag ud til vandet eller i skoven hvor der er rig mulighed for at løbe og lege, hver dog obs på ikke at komme i nærkontakt til andre mennesker især de ældre og mindre børn
Lav din egen personlige bulletkalender
Find en gammel notesbog og begynd at lav din helt personlige bulletkalender med eks. opskrifter, kreaprojekter, årskalender mm.
Jeg er selv gået i gang med en og du kan finde inspiration på min instagram @helenasolskin


Læsning
Det skader aldrig at finde en god bog frem. Jeg er selv gået i gang med "Resten skal nydes" af Mille Andersen og hvor er det dejligt og befriende at finde bøgerne frem igen




Håber meget du kunne bruge mine tip og ideer og har du lyst, må du meget gerne dele dem på instagram med @helenasolskin. Det kunne være lidt sjovt at se, hvad I får lavet.

Vinderen
Sidst men ikke mindst skal vi jo have fundet en vinder af det fine armbånd fra Nunicopenhagen
og den heldige vinder er ………….

Tak af hjertet tak til alle jer der deltog, det er nu så hyggeligt at kunne få mulighed for at forkæle nogle af jer.
For de hurtige har jeg allerede skudt en ny i gang, som du finder lige her



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.