fredag den 2. april 2021

7 påskeæg - dem der holder hele året

 7 påskeæg - Dem der holder hele året 
Et æg 7 mønstre, min mor har altid sagt til mig, at man ikke skal gå ned på påskeæg, så det prøver jeg at efterleve. 

Jeg har de sidste aftener hygget mig med at tilføje flere æg til samlingen og ja nu kan køkkenhylden da også byde på lidt royalt påskepynt. 

Æggene er søde at lave som en lille værtindegave og når jeg nu alligevel skal til familie påske tam tam med H’s familie i dag kunne jeg jo lige så godt lave et par ekstra som værtindegave sammen med lidt lækkert chokolade. Æggene har stået på min lille køkkenhylde her herunder påsken og de skal uden tvivl findes frem igen til næste år. 

Jeg har også kastet mig ud i en større model en på 4 plader hvis man har mod på det. Mønstrene har jeg lagt op nederst på siden, hvis du selv tænker, du vil gå i krig med dem. De er fundet på pinterest og er derfor ikke mine egne, men hvis du laver mine som du ser her, vil jeg blive utrolig taknemlig for hvis du deler dem med tag @helenasolskin eller på min facebookside Helena kreative verden.

Håber I nyder jeres påske med dette vejr kan vi jo næsten ikke andet. 

Forsat god påske.

DIY mønstre på 7 påskeæg i hamaperler
Det skal du bruge:
Hamaperler midi hvid 01, blå 18, lys blå 46
Midi hamaperler 4 stk hvis du skal lave den store
Strygejern 
Bagepapir 
Satinbånd til ophæng 
Tyk bog til pres 

Fremgangsmåde: 
Du kan med fordel bruge denne fremgangsmåde, som jeg tidligere har lavet og ellers er det blot at perle derudaf. 

Husk mønstrene kun er til privatbrug og må ikke sælges men kun gives væk i gave ;-)