torsdag den 30. december 2021

Ideer til Nytårspynt- Kransekage der kan holde året rundt- Nytårspynt for alle

 Kransekage-DIY
Hvorfor ikke afsluttes året med et par krea-DIY projekter til nytårsaften. Vi kan nemlig godt nå at være kreative inden uret slår 00:00 i morgen. 

Jeg har de seneste dage brugt mine aftner på at være kreativ med nytårspynt, projekter hvor både store som små kan være med og med mange af projekterne til perler er det på perleplader som max fylder en plade og derfor kan laves færdige på samme dag og klar til årets sidste fest. 
.
Hvis du ikke når det, kan ideerne også gemmes til en anden festlig anledning i år 2022 eller til pynt til næste nytårsaften. 
De fleste af projekterne er lavet i perler enkelte i papir, og en med hyacinter, men fælles for dem alle er, at det er overskuelige projekter alle kan være med på. 

Husk hvis du bruger nogle af mine ideer herfra og deler på de sociale medier, vil jeg super gerne linkes til  på Instagram @helenasolskin eller 
På forhånd tak. 

Kransekage i perler
Kransekagen fylder 6 midi plader sat sammen til en stor. Mønstret er oprindelig et gammelt broderimønster som jeg har haft liggende i en del måneder og ændret ved det, så det tilpasses til perler. Jeg kan derfor ikke tage den fulde ære for det oprindelig design, men perlemønstret du ser her er mit eget. 

Du skal bruge:
6 midi plader sat sammen til en stor.
Derudover er der brugt midi perler i farverne: 
Hvid 01, lys lilla 45, pastel lilla 96, rød 05, 
lys nougat 75, beige 27, pastel blå 46, pastel isblå 97.
Strygejern og bagepapir og tykke bøger til at lægge i pres. 
Mønstret kan forstørres op ved at zoome ind på billedet.


NytårsHoptimist med hat 
De af jer der har fuldt mig længe ved, at jeg er vild med hoptimister og det har jeg stort set været lige siden teenageårerne, hvor jeg for første gang også tegnede den i zentangle stil. Se billedet i baggrunden. 

Nu skulle den selvfølgelig perles her til nytåret med en nytårshat med en lille guld karamel i toppen af hatten,  hatten kan desuden tages af efter nytår, så den kan bruges hele året. 

Selve Nytårshoptimisten betstår af to dele selve hoptimisten og hatten for sig. De kan sættes sammen blot med lærens tyggegummi således kan du altså bruge hoptimisten efter nytår.

Til Nytårshoptimisten skal du bruge:
To midi perleplader 
Farverne til hatten: blå 08, hvid 01, pastel isblå 97, Hoptimisten: mørkebrun 30, sort 18, nougat 76, lys brun 75, klar 19
Strygejern, bagepapir og tyk bog til at lægge i pres. 

2022 tal-perler til væggen
Dette lille nytårsprojekt kan du også sagtens nå at lave inden året går på held, da tallene blot fylder en plade hver. Endnu et nemt projekt hvor selv de mindste kan være med. Lav evt tallene i andre farver som gør netop jeres tal helt personlige og farverige. 

Det skal du bruge til nytårstal 2022 
Midi perleplade 
Farverne sort 18, mørkegrå 71, grå 17, lyst grå 70 
Bagepapir og strygejern, tyk bog til pres. 
Hæng tallene op på væggen med elefantsnot således har du fint vægpynt til den store aften. 


Selfie-stænger samt coctailpinde du selv kan lave

 Dette papirs projekt kan igen laves af alle store som små og her skal der stort set blot bruges papir og karton og lidt klippen og klistren.
Det skal du bruge:
Papir, karton evt. noget med glimmer til stjernen, saks, tape, limstift og grillpinde. 
Mønsterark kan blive sendt som pdf fil (send mig blot en mail på: Helena.engelbrecht@yahoo.dk) 

Du får med garanti også god underholdning til selve aftenen med et par sjove selfietænger 
Sådan gør du:
Klip de enkelte dele ud fra mit mønsterark. 
Tegn dem over på karton og klip dem ud. 
Lim de små dele på som stjerne, blitz mm. 
Hver her kreativ og sæt gerne mere på. 
Sæt til sidst et grillspyd bag på med tape. 
Så skulle dine selfie stænger gerne være klar til den store aften.

Gem ideen således har du også den til en anden festlig anledning.  

Skabelonen kan blive tilsendt ved blot at sende mig en mail



Små perleprojekter til nytårsbordet 
Ingen nytår uden et par små projekter i perler. Disse kan igen laves af de helt små størrelser i hjemmet da motiverne kun fylder max en plade.
Mønstre til 2022 skilt samt små champagneglas 
Der bruges en midi perleplade 
Strygejern og bagepapir samt farverne til skiltet
Farver: Sort 18, lilla 07, lys lilla 45, pastel lilla 96, lys blå 46, turkis 49, pastel isblå 97, gul 03, creme 02

Farverne til champagneglas: 
Hvid 01, creme 02, gul 03, klar 19

Glimmer Hyacinter lavet med stearin 
Til dette projekt anbefaler jeg du kigger med på min DIY video, den kan du finde direkte link til lige her 

Kæmpe tak 
Slutvis vil jeg blot sige tusind tak fordi I har lyst til også at følge med herinde på bloggen, hvor mine indlæg ofte er lidt længere og mere personlige.

Sikke et år som snart ringer ud endnu et år med mange kreative projekter, mange skønne oplevelser til trods for corona, endnu et år hvor H og jeg til trods for at der også kan være små bump på vejen finder kærligheden ved hinanden. ❤️
Endnu et år hvor jeg samtidig både kan skrive pædagog, selvstændig, kreativ iværksætter med over 60 influence kampagner og et hyggejob som tjener på CV’et.
Et år hvor jeg har skulle kæmpet endnu mere med mig selv og mine tanker og sygdom som stadig popper op og kan være så dælens modbydelig og hård.
Men jeg giver ikke op og jeg ved, der er lys forude.

Tak til alle jer der har lyst til at følge med i min lille kreative rejse også med de bump og udfordringer der hører med sig ved blot at være et ganske almindelig menneske bag skærmen. 

Rigtig godt nytår

Kærligt Helena