fredag den 20. marts 2020

#detblivergodtigen - mit regnbue år - DIY regnbue i hamaperler

#detblivergodtigen
Puha jeg tror vidst ikke, at jeg er den eneste der går med en vis utryghed om, hvad der kommer til at ske, hvornår denne stilstand mon stopper, hvor lang tid mon verden skal ikke mindst Danmark være i karantæne.
Jeg ved godt, at der lige nu ikke er nogle mennesker der kan finde svarerne på dette, men åhhhh hvor ville jeg ønske at der var en tidshorisont på dette uvirkelige der lige nu sker i verden.
Jeg forsøger dog på bedste vis at få udnyttet dagene særligt med en masse kreativitet, lange gåture i det milde forårsvejr og ikke mindst fået tegnet en masse nyheder samt bestillinger, som der nu endelig er lidt mere tid til.
På det seneste har jeg leget lidt med regnbuens farver og lidt er det blevet til. Måske nogle af jer godt kan huske, at jeg i år har sat mig det mål, at der skal flere farver ind i mit liv og i forbindelse med, at vi lige nu kører en lille motivation/håb kampagne på instagram med #detblivergodtigen hvor hovedkernen egentlig er, at lave sin personlige regnbue og sætte i vinduet, fik jeg også lyst til at være med på den vogn.
Jeg fik lavet en udgave i hamaperler, som jeg selv synes blev ganske fin.. Jeg tænker på sigt det skal blive en del af en uro med en masse små farverige enhjørninger, men nu må vi se, hvad det bliver til.

Til de af jer der gerne vil have mønstret på den, så ligger jeg det op nederst i dette indlæg.

Derudover fik jeg også lavet et par øreringe i krympeplast både som små enhjørninger og skyer og jeg kan vidst rolig sige, at det er dejligt med lidt farver på tilværelsen, især i denne tid.
Har du lyst til at kaste dig ud i at arbejde med krympeplast, så har jeg lavet en lille guide her.
Øreringe også som enhjørninger







DIY på regnbue i hamaperler
Husk hvis du bruger mit mønstre vil jeg sætte stor pris på, hvis du vil lægger op på de sociale medier, at du lige tagger me med @helenasolskin på forhånd tak.

Det skal du bruge:
  • Hamaperler Midi i farverne: hvid 01, blå09, lyseblå 46, lysegrøn 47, rød 05, orange 04 gul 03, grå 17, lysegrå 70
  • Perleplader 4 stk midi
  • Strygejern
  • Bagepapir
  • Tyk bog til pres
1) Start med at klikke de fire perleplader sammen og følg nedenstående mønstre.
2)Når du har lavet hele mønstret, skal du stryge det på begge sider husk at have tålmodighed det giver det pæneste resultat i sidste ende. Jeg sætter ikke mit strygejern højere end middel, således undgår du at perlerne ikke smelter for hurtigt.
3)Når du har strøget begge sider ligger du regnbuen i pres under en tyk bog, således undgår du at den bøjer.
4)Når den har ligget i pres i ca fem min. er den nu klar til at pynte i dit hjem evt. i vindueskarmen.

Med denne lille DIY vil jeg blot minde jer alle om:
Husk at holde afstand
Sprit af og vask hænder
 Undgå knus og kram
og så ellers bare passe på hinanden.

#sammenervistærke









Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.