mandag den 22. februar 2021

Påskehare i Hamaperler

Påskehare i forårsbrune farver
Inden vi ser os om er det påske og nøj hvor jeg glæder mig til dels flere forårsfarver, blomster og ikke mindst lunere dage og til at vi forhåbentlig snart kan åbne mere op for Danmark. Jeg indrømmer gerne, til trods for jeg går på arbejde i børnehaven hver dag, at jeg nu savner en lidt mere normal hverdag, hvor man kan gå på cafe med ens veninder, tage i biograffen. Ja, i det hele taget lidt mere normalitet i et ellers ret så lukket land. 

Nå nok om det, jeg satser nemlig stærkt på at dele lidt forskellige påskeideer herinde den kommende tid og hvorfor ikke starte allerede nu med årets første påskehare i hamaperler. De her to banditter er i hvertfald flyttet ind hjemme i stuen hos mig og har valgt at bosætte sig her de næste uger. Måske du også vil have et sæt boende hos dig. Så læs med her. 
Jeg elsker nemlig  at kunne lege med perlernes farver, det giver en helt anden effekt i dyrenes pels og derfor kunne jeg ikke stå for at kaste mig ud i et lille påskeprojekt nu vi alligevel går den tid i møde. Måske du også skal lave et par, det kræver nemlig ikke så mange perler og tid, da den faktisk kun fylder fire plader. 
Mønstret er inspiration fra et gammelt broderimønstre fundet på Pinterest, som jeg har lavet om til perlemønstre. Håber I kan lide det.
DIY på påskehare samt mønstre og farvekoder
De to harer er lavet på 4 perleplader i midi, som sættes sammen, se på billeder hvordan.
Derudover skal du bruge:
 Strygejern, strygebræt, bagepapir og farverne:
Hvid 01, creme 02, gul 03, orange 04, brun 75, lysebrun 21, beige 27, mørkebrun 30, sort 18, tykke bøger til pres.
Sådan gør du.
Send mig en mail på helena.engelbrecht@yahoo.dk 
hvis du kunne være interesseret i mine to påskeharemønstre.
Saml de tre plader som vist på billedet og lav mønstret på hver enkelt harer som vist på mit mønstre. 
Herefter skal det stryges på begge sider og husk sæt strygejernet på middel varme og ha tålmodighed. 

Når det er strøget på begge sider lægges det i pres under en tyk bog eller ligende, således undgår du det nemlig bukker op i siden. 

Lav ligeledes påskehare nr 2 og gentag processen. 

De er nu klar til at bryde årets påskebord eller på væggen derhjemme med elefantsnot. Benyt evt denne guide til at lave en fod til dem. 

Rigtig god fornøjelse. 
Hvis du laver mine påskehare vil jeg sætte stor pris på, hvis du deler dem på de sociale medier med tag @helenasolskin eller som opslag på min facebooksode Helenas kreative verden 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.