mandag den 8. januar 2018

Sommerfugle i Hamaperler - Lad os perle foråret ind

 
Julen er netop blevet pakket ned og et nyt år er begyndt 2018. Det ser nu godt ud sådan på skrift, hvis jeg selv skal sige det.
Efter at jeg havde taget alt mit julepynt ned, synes jeg, at der var blevet så tomt på mine hylder og reoler, så hvorfor ikke perle lidt nye forårsmotiver frem.
 
Når jeg tænker på ordet forår, er det første ord der falder mig ind SOMMERFUGLE og i stedet for at lave dem i alle mulige farver, hvilket sikkert også kunne være super flot, har jeg igen lavet dem med den store blå blomst som motiv ligesom mine tidlige påskeæg og julekugler.
 
Og nej, nu skal jeg ikke spille hellig og tro, at jeg har opfundet den dybe tallerken, for jo jeg ved skam godt, at der findes mange motiver alla dem her på divers æg, kugler mm. Og jeg vil heller ikke sige, at jeg har opfundet noget nyt med disse motiver. For jeg ved skam godt, at der ligger meget ligende alla dem her på nettet.
 
Jeg har dog aldrig fundet et dissideret perlemønstre til dem og derfor tænkte jeg, at jeg ville prøve at lave nogle til jer, som I kunne få glæde af, så mønstrene kommer til fri afbenyttelse her på min side.
 
Jeg har denne gang taget udgangspunkt i de to RC mønstre fra mine påskeæg samt googlede mig frem til selve sommerfuglenes grundform. Derudover har jeg selv designet det tredje mønstre til sommerfuglen nr 1 (Se mønstre og billede længere nede i indlægget)
 
Jeg har igen valgt at lave dem i den blå udgave ligesom min 3 i 1 kasse og ur, men jeg tænker også at de ville blive fine i eks. farverne lyserød og lilla, grå og sort, orange og gul eller mørkerød og rød.
 
Hvilken farver tænker I kunne være pænt sammen?
Giv dig endelig i kast med din fortolkning af sommerfuglene og tag mig endelig på de sociale medier, hvis du vælger at bruge netop mine mønstre. Det vil jeg sætte stor pris på.
 
Følg mig også på
Instagram @helenasolskin
 
 
 For god ordens skyld er denne DIY kun til privat brug og må ikke videresælges eller bruges til andre former for salg mm.
 














 
DIY og mønstre på RC sommerfugle i hamaperler.
 
Mønstrene er lavet i samarbejde med Hobbygården, hvor du også kan finde et hav af lækre hobbymaterialer herunder både mine egne perlemønstre og ikke mindst rigtig mange forskellige farver af hamaperler og Artkal.

Du skal bruge følgende materialer:
 
  • Hamaplader 3 stk eller 1 hvis du vælger at stryge imellem hver sommerfugl.
  • Hamaperler i farverne hvid 01, babyblå 45, mørkeblå 08
  • Bagepapir
  • Strygejern
  • Mørkeblå satinbånd til ophæng
Start med at følge mønstrene på sommerfuglene se billederne nederst på siden.

Når du har lavet dem alle sammen skal de stryges med et strygejern ved svag varme.
Hav heller lidt tålmodighed under strygningen end du skruer for højt op for varmen, så undgår du nemlig at du kommer til at smelte perlerne.

Når du har strøget motiverne, er det en god ide, at ligge dem i pres under en tyk bog eller noget andet tungt, så undgår du at de øjer under nedkølingen.

Til sidst putter du en tynd satinsnor i midten af sommerfuglens hoved og binder en knude og vupti så kan vi kun håbe på, at foråret snart kommer listende.


 











 Sommerfugl 1



Sommerfugl nr 2


Sommerfugl nr 3











Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.