tirsdag den 24. marts 2020

Print selv regnbue og enhjørning samt snefnug i regnbuens farver og vinderen af min giveaway

Farver skal der til i en lidt svær tid


I forbindelse med forrige indlæg hvor jeg delte min lille fortolkning af #detblivergodtigen regnbue i hamaperler fik jeg sådan lyst til at lege lidt mere med de farverige hamaperler.
Ud kom en lille snefnug i regnbuens farver. Den er forholdsvis ret hurtig at lave, dog skal man have en del forskellige farver hjemme samt en stor sekskantet perleplade. Mønstret finder du nederst i dette indlæg.

 Jeg kan mærke, at det er godt for mig med kreative projekter som netop omhandler farver, da det ellers godt kan være en lidt trist og svær tid vi lige nu er inde i på grund af alt det her corona. Til gengæld er der lidt mere tid til at være kreativ og tegne på jeres specialbestillinger.
Print selv regnbue og enhjørning
Derudover har jeg fået tegnet en lille regnbue samt min enhjørning op til jer således, at I nu selv kan printe dem ud og farvelægge dem helt som I lyster. Måske et kommende billedkunst projekt, hvis du måske står som forældre og mangler en lille hyggelig eftermiddags aktivitet.

Du kan få dem tilsendt som PDF fil ved at sende mig en mail på:


Mine enhjørninger er oplagt at bruge som pynt på fødselsdagsbordet, i kagen eller som en lille tryllestav.

Bruger du mine skabeloner vil jeg blive super taknemmelig for, hvis du vil tagge eller oploade på de sociale medier med mit navn @helenasolskin. Det vil betyde meget.
Vinderen af de fine bæredygtige øreringe
Igen endnu engang mange tak for den store opbakning der især på min instagram har været på denne giveaway. Det er altid lidt sjovere at udlove konkurrencer hvis der er mange der deltager.

Denne uges vinder blev...……..
Stort tillykke til dig  Louisekamper, hvis du vil sende mig en mail med det smykke du ønsker, så får jeg straks sendt til dig.
DIY på snefnug i regnbuens farver
Du skal bruge :
  • Forskellige farver hamaperler i midi, jeg har bl.a. brugt disse farver hvid 01, gul, 03, orange 04, rød 05, clarel 29, lilla 07, mørkeblå 08, grøn 10, lysegrøn 11, turkis grøn men det er jo helt op til dig hvilke farver du bruger.
  • Sekskantet perleplade den store udgave
  • Strygejern
  • Bagepapir
  • Tyk bog til press
Udfyld mønstret efter skabelonen, se billedet nedenfor, stryg det efterfølgende på hver side og læg det i press under en tyk bog, således undgår du det bøjer.
Når det har ligget i pres i ca 5 min. er det færdig og klar til at blive hængt i vinduet.

Rigtig god fornøjelse.
PS det vil betyde meget for mig, hvis du tagger mig på de sociale medier, når du løbende får lavet en samt henviser til min blog.
På forhånd tak:-)





























Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.