fredag den 15. januar 2021

Det bliver godt igen - Enhjørninge uro med regnbue mønstre og vejledning

Det bliver godt igen - DIY enhjørninge uro med regnbue. 
Sidste år da Danmark lukkede ned påbegyndte jeg en lille regnbueuro 🌈 hvor planen var 
 at sætte ene små farverige enhjørninger🦄🦄🦄 under en lille regnbue. 

Perlemønstrene blev lavet og det samme gjorde regnbuen, men nu mangler jeg blot at få sat det hele sammen og ja det har så skulle tage næsten et år og nu langt om længe blevet færdig.
Både de små enhjørninger samt min regnbue har jeg før delt mønstrene på og du finder bl.a. enhjørningerne lige her og regnbuen lige her og det er blot disse fem dele selve uroen består af samt hvid sytråd. Ret enkelt hvis du spørger.
Mønstret på regnbuen finder du lige her

Mønstrene på de små enhjørninger finder du lige her 

Mine mal-selv plakater er desuden også en oplagt kreahygge-ide som adspredelse i hverdagens 
skolearbejde. Dem kan du finde lige her 

Pressemødet i onsdags gav da også lige jer forældre yderligere tre ugers hjemmeskole og tænker, jeg i den anledning lige vil dele mine Mal-Selv-Plakater som du finder lige her.
Måske en ide til en hyggestund midt i alt skolearbejdet. 


Her har jeg brugt mine enhjørninger til små festspyd til en kommende fødselsdag.

Et lille tilbageblik på nogle af de plakater, jeg har tegnet i forbindelse med første lockdown. 
De kan bestilles ved at sende mig en besked på mail helena.engelbrecht@yahoo.dk

Mor og barn enhjørning 

Den lyse og farverige pige

Lille farverige Danmark 

Store farverige verden 
 
DIY på farverig regnbueuro med enhjørninger 

Det skal du bruge: 
Perler i midi farver hvid 01, sort 18, gul 03, plys gul 60, pastel pink 48, vinrød 29, lysegrøn 11, pastel blå 46, lyseblå 09, lilla 07, pastel lilla 45, mørkerød 30, lysegrå 70, rød 05, grå 17
Perleplader 4 stk 
Strygejern
Bagepapir 
Hvid sytråd 
Start med at lave de fem dele ved at følge de to vejledninger til henholdsvis enhjørningerne samt regnbuen.

Når disse er lavet skal de blot bindes sammen med den hvide sytråd. 
Det er egentlig op til en selv, hvordan man vil sammensætte enhjørninger dog husk på at have ligevægt i hver side, så den ikke hænger skævt.

Husk desuden, at hvis du bruger mine mønstre eller ideer, at jeg vil sætte stor pris på hvis du deler dine resultater enten på Instagram  @helenasolskin ved tagge eller på facebookside Helenas kreative verden. 

Husk på, at selvom det lige nu kan føles lidt håbløs, så prøv at få det bedste ud af små simple ting og rent faktisk nyde at du har lidt mere tid med børnene.
 Eks. læse en god bog, tegne male, klippe påske pynt, bage med dine børn, gå tur i skoven, slå smut ved vandet, bage en lækker kage.
Ja det er kun fantasien der sætter grænser i denne tid

God fornøjelse