søndag den 10. maj 2020

Garder i hamaperler - En magisk weekend

Dronningens garder med fødselsdags-flag DIY
Siden jeg lavede min lille Dronning i hamaperler var I mange som efterspurgte en garder, som passede til. Jeg fik derfor fundet perlerne frem igen og perlet en lille garder frem til jer, som jeg håber I kan lide. Garderen laves ligesom dronningen på to plader og jeg har igen lavet en fod, så den kan stå selv.
Derudover har jeg også lavet et dannebrogsflag, som han kan holde ved sin side, som er blevet påsat med lærerens tyggegummi.
Mønstret finder du nederst på siden med vejledning, skabelon samt farver, hvis du selv skulle få lyst til at lave en ligende. 

Derudover vil jeg lige dele lidt billeder fra weekendens dejlige lykkestunder. 
Jeg var nemlig i Mariager sammen med en kammerat og efterfølgende i Randers og spise lækre fjordrejer, med forskelligt tilbehør af slikærter, cherrytomater, salat, friskbagt brød, granatæbler, blåbær og så toppede vi den lige med en flaske rose.
Virkelig en smuk og dejlig aften og jeg tror såmendt bare jeg vil lade billederne tale for sig selv, men synes lige I skal tjekke regnbuen ud, der var nemlig ikke bare en men hele tre regnbuer på en gang.
Det vejrfænomen har jeg aldrig set før.

Har I?



Når kirsebærtræerne blomstrer

Smukke gammeldags døre spottet i Mariager

Den aftenhimmel glemmer jeg aldrig


DIY på Garder i hamaperler

Jeg vil blive utrolig taknemmelig for, hvis du vil vise dit resultat af min dronning enten ved tag @helenasolskin på instagram eller også dele det på min side på facebook Helenas kreative verden

På forhånd tak.

Du skal bruge:
    Perleplader i midi 2 stk. til selve garderen 1 stk. til bunden 2 stk til flaget
    Hamaperler i farverne: sort 18, hvid 01, mørkeblå 08, lyseblå 46, solgul 03, rød 05 hudfarve 26, brun 75
    Bagepapir
    Strygejern
    Tyk bog til pres
                                                               Fremgangsmåde
      Garderen
      1) Start med at samle perlepladerne  til selve garderen og udfyld mønstret, se mønstret nedenunder.
      2) Stryg med svag varme, således du ikke får smeltet perlerne for meget. Det er desuden vigtigt at stryge på begge sider, så figurerne holder bedre.
      3) Når du har strøget motivet skal du ligge det i pres, således den ikke bøjer op når den er kold.

      Mønster til garder
       Bunden
      1) Følg mønstret til bunden og stryg den på begge sider, læg den i pres.
      2) Imens laver du flaget til garderen, som laves på to perleplader sat sammen. Se mønstret nedenfor.
      Stryg herefter flaget på begge sider og læg i pres.

      Mønster til bund
      Mønster til flag
      3) Efter et par min. kan du nu sætte garderens fod fast i bundens hul i midten og han kan nu stå og byde dine gæster velkommen i entreen.
      4) Sæt flaget fast med lærens tyggegummi og du skulle nu have et stk garder matchende til Dronningen.
      Rigtig god fornøjelse 

      Du finder mønstret på Dronningen lige her

      Vinderen af mors dags giveawayen af den fine evighedsbuket
      Igen af hjertet tak for den store deltagelse I var mange som havde valgt at deltage i.

      Jeg har nu fundet en vinder iblandt alle jer der deltog både på Instagram og facebook og den heldige vinder blev.........

      Kæmpe stort tillykke til dig _stephaniesverden hvis du vil sende mig en mail på 
      helena.engelbrecht@yahoo.dk med dine kontaktoplysninger, så får jeg straks sendt en blomst afsted til dig.