lørdag den 4. august 2018

DIY på musselmalede kopper og kande i Hamaperler


Sommerdiy der kan laves med børn og barnlige  sjæle eller alle dem som ligesom jeg, er vilde med det blå guld.

 

Det kommer vidst ingen  næse forbi, at jeg elsker det blå guld, men må også erkende at det er ret dyrt.

Jeg har efterhånden lavet en del perleprojekter med det blå blomst både som ur, 3 i 1 kasse, sommerfuglePåskeæg og julekugler.

Og så var det jeg tænkte, hvorfor ikke lave nogle kopper og en tekande til min lille samling i køkkenet, som kunne matche mine andre kopper på min tallerkenrække.

Jeg var lidt i tvivl om, hvilken kop model jeg skulle lave, men synes den klassiske med hank i siden ville være oplagt, så de kunne passe med mine bogstavskopper, som jeg jo også er begyndt at samle på.

En tekande hører der sig jo til og efter lidt inspiration rundt omkring på nettet, faldt jeg over en gammel klassisk model som min mormor også havde, da hun levede.

Til kopperne valgte jeg, at tage udgangspunk i de samme blomster, som jeg lavede på to af sommerfuglene, selvfølgelig med lidt justeringer men til selv tekanden, måtte jeg tænke lidt mere kreativt og efter en del justeringer og flytten perler rundt frem og tilbage, synes jeg endelig at den blev, som jeg gerne ville have den. Hvad synes I?

Der kræves heldigvis ikke så mange perler og hermed er det også et SU-venligt projekt at gå igang med.

Normalt køber jeg faktisk ikke mine perler på nettet, men faldt over Rito.dk den anden dag og hold nu op hvor har de et stort udvalg af perler samtidig med at de er billige.
 

Desuden leverer de fra dag til dag i hverdagene. Jeg bestilte mine perler om torsdagen og allerede fredag kunne de afhentes på mit posthus.

Så kan I måske godt regne ud, at min weekend var reddet.
 
 



Vejledning til RC kopper og kande
For god ordens skyld er denne DIY kun til privatbrug og må ikke videresælges.
 

Det du skal bruge for at lave både kopper og kande er:
 
  • 4 perlerplader
  • Hamaperler midi Blå 08, hvid 01 og lyseblå 17
  • Strygejern
  • Bagepapir
  • Evt. en bog til at lægge motiverne i Pres efter strygning.
Start med at lave henholdsvis kop 1, 2 og 3  efter mine mønstre, se billederne længere nede.

Stryg dem efter denne fremgangsmetode, som jeg har beskrevet her i et tidligere indlæg.
Det er en god ide at ligge motiverne i pres efter strygning, så undgår du at de bøjer imens de stivner.

Sæt nu de fire perleplader til en stor plade og følg mit mønstre til kanden, se billedet længere nede.

Efter strygning er de nu klar til at pynte på enhver reol eller køkkenhylde i dit hjem. En anden sød ide kunne være, at bruge dem i børnenes legekøkken.

Du er meget velkommen til at dele dit færdige resultat på de sociale medier bare du lige vil huske at skrive hvor du har DIY’en fra samt tagge mig @helenasolskin hvis du oploader det på IG.

Rigtig god fornøjelse








Kop 1


Kop 2


Kop 3



Tekande laves på 4 plader


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.