søndag den 28. marts 2021

Påskegrenen anno 2021 - DIY Påskekaniner og ansigter til påskegrenen

Påskegrenen anno 2021
Påskegrenen 2021 
En af de mange ting jeg særligt glæder mig til hvert år ved påske er bl.a. at finde en lille påskegren og pynte den op med små påskeophæng. 

Lige siden barns ben har det været en fast tradition hvert år at hente en gren fra haven og pynte op med nyt og gammelt påskepynt. 
Efter jeg er flyttet hjemmefra har jeg taget traditionen med mig og pyntet min egen personlige påskegren år efter år med små perlemotiver som jeg selv har lavet og i år er nye kommet til bl.a. med de nye pastelfarver. 
Mit lille påskefår i crepepapir har også fået en lille plads på klaveret. 
Ja det begynder efterhånden at dufte lidt af påske i min lille lejlighed. 

Har I også faste påsketraditioner herop til påske som I har lyst til at dele? 

I var flere der gerne ville have mønstrene på de pastel kanin ansigter og kaniner der hænger på grenen, så derfor skal I da ikke snydes for dem her. De er desuden nemme at lave så selv de helt små kan være med. 

DIY pastel kaniner 
Det skal du bruge:
Hamaperler Midi i de farver du ønsker, jeg har anvendt de nye pastelfarver 
En perleplade 
Strygejern 
Bagepapir 
Satinbånd til sløjfer 
Sytråd til ophæng 
Quicklim 

Vejledning:
Find de perler du ønsker frem og perl derudaf efter skabelonerne du ser nedenfor. 

Lav gerne 3-4 farver det harmonerer godt på en påskegren.

 Find dit strygejern frem og stryg med middel varme på for- og bagside, ha tålmodighed, det giver det smukkeste resultat i sidste ende. 

Når de er strøget og kølet af limes der en sløjfe med en matchende farve på de små kaninhoveder. Her anbefaler jeg Quicklim fra Panduro.

Bind slutvis en sytråd fast i toppen og du er nu klar til at pynte dine forårsgrene. 

Rigtig god fornøjelse
Håber I kunne bruge min lille DIY og har du lyst så del endelig dit resultat på Instagram med tag @helensolskin eller Helenas kreative verden det vil betyde meget.  

Rigtig god påske

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.