onsdag den 28. april 2021

Søheste i hamaperler -DIY

 Søheste i pasteller
Den anden dag fik jeg perlet to søheste med de nye  pastel farver, som jeg viste den anden dag på Instagram @helenasolskin og det var vidst rig anledningen til at dele mønstrene med jer, eftersom der var stemning for det. 
De sidste par aftener har jeg nemlig atter siddet og hygget mig med perlerne på terrassen i solen 🌞og jeg ved ikke om, I kan nikke genkendende til det med at have fundet et nyt dyr, som I har kastet jeres hjerte efter. 

Jeg er på det seneste blevet fanget af søheste, deres anderledes og inspirerende facon, at jeg simpelthen måtte lave dem i perler. For en del år tilbage lavede jeg en del i broderi og mange af de mønstre kan jo sagtens omdannes til perlemønstre og heraf også disse.
Og hvorfor ikke lave dem med de nye pastelfarver 
Jeg er for tiden helt bidt i at lege med pasteller og jeg må nok indrømme, at det har taget lidt overhånd her på det seneste. Bl.a. har jeg også fået lavet en lille regnbue af garn, et projekt jeg længe gerne har ville kaste mig ud i, men tiden har bare ikke lige været der. Måske I kender til det
med at få det hele til at passe både med arbejde og en selvstændig  forretning ved siden af?
Garnet er almindelig bomuldsgarn fra Søstrene Grene som lige nu har rigtig mange fine pasteller, du kan finde mange guides på YouTube på, hvordan man laver dem. Det var der jeg fandt min.
I skal da ikke lige snydes for mine to tegnede søheste, som jeg tegnede for et par år tilbage. 
DIY søheste i hamaperler 
Som lovet får I hermed en lille DIY på søheste i hamaperler.
Det skal du bruge:
Hamaperler midi i farverne:
Hvid 01, sort 18, pastel blå 46, blå 09, lys blå 46, gul 03, rosa 06, lilla, 07, lyselilla 45, pastel lilla 45, 
4 stk perleplader som du sætter sammen til en stor
Bagepapir 
Strygejern 
Bog til pres

Sådan gør du:
1) Følg nedenstående mønstre, et lille tip, hvis det er svært at se selve mønstret, kan du zoome ind og derved nemmere se billedet. 

2) Når du har perlet dem, skal de stryges med bagepapir. Først på den ene side og herefter på den anden side. Husk stryg ved middelvarme således undgår du de smelter for hurtigt.

3) Når de er strøget på begge sider skal de lægges i pres under en tyk bog for at de ikke bøjer op. 

4) Efter 10 min er de nu klar til at pynte på kaffehylden, på børneværelset eller hvor du nu lige synes. 

Bruger du denne DIY vil jeg blive super taknemmelig for, hvis du vil dele på de sociale medier enten med tag @helenasolskin eller på facebook min side 

Rigtig god fornøjelse

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.