fredag den 12. februar 2021

Enkle fastelavnskatte alle kan lave DIY

Enkle fastelavnskatte DIY


Enkle Fastelavnskatte alle kan være med på.🐱🐈🐱

Til trods for restriktionerne synes jeg ikke, vi skal gå ned på fastelavnspynt i hjemmet og institutionerne. Jeg har derfor været i tænkeboks og lavet et par enkle fastelavnskatte, jeg tænker alle kan være med på med enkle materialer, du sikkert har i hjemmet. 

Det eneste du blot skal bruge er: 

Papir
Karton 
Limpistol 
Evt tråd til ophæng 

Fremgangsmåde 
1) Start med at lave to rosetter dette gøres af to stykker papir foldet som en musetrappe, se evt i denne video 
2) Herefter limes de to langsider sammen med en quicklim eller limpistol således du nu har en cirkel. 
3) Klip øjne af hvidt karton samt en lille næse i rosa.
4) Klip små strimler i hvidt papir til knurhår og lim det fast i midten af rosetten. 
5) Herefter limes selve næsen fast ovenpå og ligeledes øjnene. 
6) Klip to øre og fold det nederste af øret således du har lidt at lime den sat på. 
7) Lim nu ørerne øverst på rosetten og sæt evt en lille snor fast i toppen eller put et stykke lærens tyggegummi fast bagpå, således er de nu klar til at pynte på hvert et vindue, fastelavnstønde eller på dit fastelavnsris

Rigtig god fornøjelse 

Den hængende Kat DIY

            Den hængende kat laves blot af sort karton, lyserødt papir, sytråd til samling og lim.

1) Start med at tegne kattens dele over på karton og klip ud.
Skabelonen til kattens dele kan fås ved ved at sende mig en mail på helena.engelbrecht@yahoo.dk 
2) Når alle delene er klippet ud, limer du de enkle smådele der er til kattens hoved fast.
3) Herefter tager du din sytråd og binder henholdsvis hoved sammen med krop og igen krop fast til hale.
4) slutvis binder du en snor fast fra hovedet som ophæng. 

Jeg håber meget du får mulighed for at være lidt kreativ med din familie måske her i din vinterferie og hvis du har lyst må du meget gerne dele dine katte på de sociale medie blot husk at tagge mig @helenasolskin.
Rigtig god vinterferie. 


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.