onsdag den 2. januar 2019

Lundelina i hamaperler - DIY

 
Velkommen januar og velkommen til årets første DIY, som jeg har glædet mig til at dele med jer. 

I tog jo rigtig godt imod min lille Lunde i hamaperler, som jeg viste jer tilbage i efteråret og nu har det jo været juleferie og jeg har derfor haft lidt ekstra fridage til at perlehygge i de mørke eftermiddagstimer.

Ja, hvorfor så ikke perle en lille mini Lunde frem til jer, for de af jer der måske ikke lige kan overskue en på 4 plader, som den første Lunde jo var på. 
 
Hende her som jeg har valgt at kalde Lundelina, består nemlig kun af 2 midi plader og er derfor hurtig og overskuelig at gå til. Hun kan desuden laves af mange af de samme farver som den store Lunde, så du skal derfor heller ikke ud og investere i en masse perler, eftersom du sikkert har lidt rester fra den store Lunde, altså hvis du selvfølgelig har perlet den. 
 
 

Det du skal bruge til Lundelina er:

  • 2 Hama midi plader 
  • Hamaperler i farverne sort 18, hvid 01, lysgrå 70, grå 17, mørkegrå 71, gul 03, orange 38, lyseblå 46,
  • Bagepapir 
  • Strygejern 
  • Tyk bog til at ligge i pres 

Start med at klikke de to plader sammen og følg mønstrevejledningen nederst. 

Når du har lavet mønstret skal den stryges, følg da denne strygevejledning. 

Når du har strøget den på begge sider, er det en god ide at ligge den i pres under en tyk bog, så undgår du at den bøjer.

Efter en times tid kan du tage din Lundelina ud og du har nu et stk lille Mini Lunde klar til at pynte sammen med din store Lunde i dit hjem.

Rigtig god fornøjelse.

Husk hvis du bruger min vejledning vil jeg sætte stor pris på, hvis du deler den på de sociale medier at tagge mig enten med @helenasolskin eller link enten til min facebookside Helenas kreative verden eller hertil bloggen.

På forhånd tak 
 
 

 

 

 

Mønstre til Lundelina
Kan laves på to Midiplader




 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.