torsdag den 4. november 2021

Det lille efterårsegern i perler

                        Anton byder jer velkommen

Inden der for alvor går alt for meget jule-krea-hygge i den, skal I simpelthen ikke snydes for mit lille Egern, som jeg har valgt at kalde Anton lavet i hamaperler. 

Han er en fræk lille fyr som både kan hænge på din dør, på væggen i stuen eller på dine børns værelser. 

En ting er i hvertfald sikkert han kan faktisk hænge fremme hele året, hvis det skulle komme så vidt.

Mønstret er faktisk et rigtig gammelt broderimønstre, hvor jeg har taget et udsnit fra og lavet som perlemønstre. En ret smart ide, hvis du gerne vil have nye perlemønstre med flot struktur og farvesammensætning.  

I var flere  på både instagram og facebook der gerne ville have mønstret, så det skal i dag ikke snydes for.

DIY på Egernet Anton 

Anton fylder 8 midiplader sat sammen til en stor, se mønstret nederst 

Det skal du bruge: 

  • 8 stk hamaperler 
  • Hamaperle i farverne hvid 01, sort 18, lys grå 70, mørkegrå 7, gul 43, grøn 10, lys grøn 47, neon grøn 37,  plys gul 60, nougat 76,  lys nougat 75, lysebrun 21, oliven 84 
  • Bagepapir
  • strygejern 
  • Bog til press
  • Lærens tyggegummi til ophæng 
Sådan gør du:
1) Start med at sætte de 8 plader sammen til en stor plade og påbegynd perlemotivet, som du kan se nederst i dette indlæg.

2) Når hele motivet er perlet, skal du have det strøget, hver nu forsigtig med selve pladen så den ikke går i stykker. 

3) Stryg på middel varme med bagepapir, Husk ikke at sætte strygevarmet for varmt, så smelter perlerne for hurtigt. Som jeg siger til mig selv, når jeg stryger: "Ha`tålmodighed Helena" Det giver altså det pæneste resultat i sidste ende. Når forsiden er strøget, vend motivet og stryg på modsatte side. 

4) Tag motivet af perlepladen så forsigtigt som muligt og læg det i press under en tyk bog. Således undgår du det bukker op efterfølgende. 

6) Nu er dit egern klar til at byde dine gæster velkommen måske på din fordør.  

Bruger du min DIY vil jeg sætte stor pris på du deler på enten min Instagram @helenasolskin eller facebookside Helenas kreative verden. På forhånd tak.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.