mandag den 18. oktober 2021

Kærlighedsvaner i perler DIY

Kærlighedsvaner  
Det er efterhånden ved at være en del uger siden, at jeg fik færdiglavet mine to svanepar, som jeg har taget udgangspunk i fra mine tegnede svaner, som jeg lavede tilbage i foråret. 

Det er et kærligt billede tegnet til søde H. Et billede til minde for alt den tid vi har haft og skal have med hinanden. 
Men som I kan se har jeg også fået lavet den som perler og efter en del ønsker, får I den også her med fulde skabelon samt farvekoder. 

Måske et lille efterårsprojekt her i ferien hvis du mangler et lille hyggeligt projekt at kaste dig over som ikke lige er halloween.  

Det skal du bruge: 
  • 4 stk hamaperler 
  • Hamaperle i farverne hvid 01, sort 18, lys grå 70, mørkegrå 7, gul 43 
  • Bagepapir
  • strygejern 
  • Bog til press
Sådan gør du:
1) Start med at sætte de 4 plader sammen til en stor plade og påbegynd perlemotivet, som du kan se nederst i dette indlæg.

2) Når hele motivet er perlet, skal du have det strøget, hver nu forsigtig med selve pladen så den ikke går i stykker. 

3) Stryg på middel varme med bagepapir, Husk ikke at sætte strygevarmet for varmt, så smelter perlerne for hurtigt. Som jeg siger til mig selv, når jeg stryger: "Ha`tålmodighed Helena" Det giver altså det pæneste resultat i sidste ende. Når forsiden er strøget, vend motivet og stryg på modsatte side. 

4) Tag motivet af perlepladen så forsigtigt som muligt og læg det i press under en tyk bog. Således undgår du det bukker op efterfølgende. 

5) lav en tilsvarende svane magen til således de kan stå sammen og danne par. 

6) lav evt. et smukt hjerte til at sætte fast ovenover svaneparret, her kan du evt bruge det hjerte jeg lavede i sin tid til mine turtelduer. Se dette indlæg. 

Bruger du min DIY vil jeg sætte stor pris på du deler på enten min Instagram eller facebookside Helenas kreative verden.

                             



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.