lørdag den 11. september 2021

Uhyggelig på den søde måde - DIY på flagermus

Flagermus på den søde måde
Mon du fejrer halloween? 

Uhyggeligt på den hyggelige måde. 
Inden vi ser os om er det efterår og vi går henimod den uhyggelig halloween tid. Nu er halloween slet ikke noget jeg har gået op i som barn, men jeg ser efterhånden flere og flere børnefamilier der tager det til sig. 
Jeg har de seneste uger været igang med et uhyggeligt projekt, som rent faktisk endte med at blive hyggeligt, men er det ikke altid det, når man laver perler.

Jeg har derudover også været igang med lidt andre perleprojekter, som jeg tænker kunne være hyggelige at lave her til efteråret. 

Halloween uhygge
  
I var flere der havde efterspurgt en lille DIY på flagermusen, så det skal i ikke snydes for her.
 
DIY flagermus
DIY på flagermus

Har du selv lyst til  at komme igang med en ligende flagermus, så deler jeg her en hurtig og nem DIY  samt farvekoderne som passer dertil. Synes den var så sød at den simpelthen fortjener at blive lavet af alle dem som har lyst til at gøre uhyggen til hygge herop til halloween. 
Mønstret har jeg lagt nederst og hvis du bruger  min vejledning vil jeg blive taknemlig for du tagger eller der det med på enten på facebook eller Instagram. Det vil varme. 

Det skal du bruge:
Perleplader midi 6 stk
Hamaperler i farverne: hvid 01, creme 02, beige 21, sort 18, grøn 10, pastel pink 48, pastel rose, lysegrå 70,  grå 17, mørke blå 17, mørke grå 71, nougat 76

Bagepapir
Strygejern
Tyk bog til pres 

Sådan gør du !
1) Start med at sætte de 6 plader sammen til en stor plade og påbegynd perlemotivet, som du kan bestille på min mail helena.engelbrecht@yahoo.dk Facebook eller Instagram.

2)Når hele motivet er perlet, skal du have det strøget, hver nu forsigtig med selve pladen så den ikke går i stykker. 

3  Stryg på middel varme med bagepapir, Husk ikke at sætte strygevarmet for varmt, så smelter perlerne for hurtigt. Som jeg siger til mig selv, når jeg stryger: "Ha`tålmodighed Helena" Det giver altså det pæneste resultat i sidste ende.

 4) Læg det i pres under en tyk bog, så undgår du den bøjer op.
5) Når det har lagt til press i et kvarters tid, er den klar til at komme op på væggen og skræmme alle de mange 
uhyggelige spøgelser væk.

Rigtig god fornøjelse