lørdag den 13. marts 2021

Tre små påskekyllinger så dagens lys

Byd velkommen til Kylle, Rylle og Pylle 
Ingen påske uden et par påskekyllinger. 
Sig Hej til Kylle, Rylle og Pylle der netop er klar til at byde påsken indendøre. Endnu et  lille nemt påskeprojekt hvor selv de helt små kan være med. Jeg har endnu engang haft perlerne fremme og denne gang er der hoppet et par små kyllinger på perlepladerne. 

Tre stk der kun fylder en plade og derfor et projekt hvor selv de helt små kan være med. Derudover kan de stå helt selv uden brug af elefantsnot, ret smart hvis de skulle stå på et lille påskebord. Jeg har nemlig lavet en lille fod, som kan klikkes af og på. 

Har du selv mod på at kaste dig over perlerne ligger mønstrene nederst på siden.

Jeg har fundet inspitation til kyllingerne på Pinterest og kyllingen med ballon er der fundet inspiration fra dygtige Mie Møllers påskekylling med Dannebrogsflag, jeg har dog lavet nogle ændringer heriblandt ballonen og derfor henviser jeg til Mies kylling, da jeg synes hun skal have æren af hendes fine kylling.

Jeg vil selvfølgelig blive glad, hvis bruger min vejledning på de to kyllinger samt Mies den tredje og har du lyst dele dit resultat på enten Instagram @helenasolskin eller Helenas kreative verden på facebook.

Rigtig god påske 

Mønstre samt vejledning til Kylle, Rylle og Pylle
Lavet af Helena Engelbrecht 
Det skal du bruge:
Hamaperler midi gul 43, orange 04, lyserød 48, hvid 01, sort 18, lys lilla 45, lilla 07, grøn 10, pastel rød 44, klar 19, lyseblå 46
Strygejern
Bagepapir
Tykke bøger til Press.
Sådan gør du:
1)Start med at perle de tre kyllinger på hver deres plade, har du kun en perleplade kan du blot stryge dem hen af vejen, som du får perlet dem dem.

2)Lav herefter de tre fødder i grøn, se skabelonen længere ned på siden. Har man svært ved at se mønstrene kan du sagtens zoome ind på billedet. 
3) Stryg dem nu enkeltvis, har du aldrig strøget en perleplade  før anbefaler jeg, at følge en af mine gamle perleindlæg
Fødderne sammen med den kylling Bog
4) Læg nu de enkelte dele i Press evt. under en tyk, således undgår du at de bøjer.
5) Slutvis klikker du fødderne sammen med den kylling der passer til og vupti de er nu klar til at pryde jeres påskebord?

Mønstre

Den tredje kylling med ballon er Mie  
Møller og den kan du finde på hendes side lige her 
Min udgave er som sagt med inspiration fra Mie’s dog hvor kyllingen holder et flag i hånden og hænderne vender anderledes. 
Fødder til de tre påskekyllinger 

Rigtig god fornøjelse 

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.