onsdag den 25. december 2019

Årets julestjerne anno 2019 samt opdateret DIY

Årets julestjerne anno 2019
Bedre sent end aldrig får i hermed årets julestjerne 2019. Jeg ved godt, at I har været rigtig mange som har været spændte på, at se dette års 3D julestjerne, da det jo efterhånden er gået hen og blevet

en fast tradition, at jeg hvert år laver en ny stjerne med nyt farvetema. Det er faktisk min 7. stjerne. Jeg startede nemlig tilbage i år 2013 og siden hen er det så gået hen og blevet en fast tradition, at jeg hvert år laver en ny. Du kan se dem alle længere nede i dette indlæg.
Der er rigtig mange af jer som har spurgt ind til, hvad jeg gør med alle disse stjerner. Min familie har selvfølgelig alle fået en og herefter har jeg faktisk solgt dem til søde følgere, som også har budt ind på dem hvert år, så pt ejer jeg faktisk ikke en selv.
Om dette års stjerne bliver solgt i år, vil tiden dog vise, dog ved jeg, at jeg allerede har en del potentielle kunder til den før de overhovedet har set den.
I år har det været kongeblå og guld som har inspireret mig til dette års farver, da temaet skulle gå igen i årets julebord, som jeg viste jer i sidste indlæg.

Jeger i det hele taget bare vild med kongeblå, så i år skulle stjernen altså bære præg af kongeblå som en af farverne. Sammen med guld synes jeg selv, at den er blevet rigtig fin, så hvis der ikke kommer en potentiel køber, gør det mig ikke spor, at den hænger hjemme hos mig i noget tid.

Som sidste lille finish har jeg købt træperler i tre forskellige størrelser, malet dem guld og påsat dem øverst på stjernen på den kongeblå satinbånd.

Jeg har I år forsøgt at lave en opdateret DIY på den, hvor jeg simpelthen har taget billeder af hver enkelt led i stjernen, på den måde håber jeg det giver lidt mere mening med at få den samlet, som nok er noget af det sværeste ved stjernen.

Med disse ord vil jeg blot ønske jer alle en forsat glædelig jul.

DIY på 3D julestjerne

Du skal bruge:
  • 30 stykker kvadratisk papir svarende til 150 g. Det er lidt tykkere end normalt kopipapir men helst heller ikke for kraftigt.
  • Satinbånd til ophæng.
  • 3 træperler i 3 forskellige str. som pynt
  • 1 træperle til at sætte indeni stjernen som ophæng
1) Start med at folde 30 stykker kvadratisk papir, du finder vejledningen på at folde dem i min video på min instagram @helenasolskin som ligger under IGTV på "3D julestjerne" lige her
Det er vigtigt at du er omhyggelig med at folde dine flapper præcist og lige, således giver det det pæneste resultat i sidste ende.
Hvis du gerne ligesom jeg vil have to farver, skal du blot folde 15 af den ene farve og 15 af den anden.
2) Nu skulle du gerne have 30 flapper der ser således ud.
3) Sæt nu de første tre sammen således en  blå og to guld forneden. Du kan se hvordan, du sætter dem sammen igen på min instagram @helenasolskin under min IGTV.
4) Byg nu din stjerne op ved hele tiden at sætte en ny flap på. Du kan se hvilken farve du skal bruge via billederne.
5) Nu skulle du gerne have en stjerne der ser således ud.
6) Forsæt nu med at bygge den op ved igen hele tiden at påsætte en flap.

7) Når du er nået til dette punkt, skal du til at flette nogle af siderne sammen, således den kommer til at danne stjernes form.
8) Du vil nu få et huld der ser således ud, hvor du skal påsætte de sidste to flapper til lukning
9) For at den kan hænge, skal du have en forholdsvis stor træperle, som du binder fast på din snor, som selve stjernen skal hænge i. Herefter åbner du med forsigtighed den ene flap på stjernen, det er ligegyldig hvilken en, herefter putter du perlen ind i flappen lukker den, således skulle din snor gerne sidde ordentlig fast.

10) Mal nu de tre træperler i ønsket farve ca. 2-3 lag, lad tørre.
Put dem herefter på dit satinbånd og du er nu et stk. julestjerne rigere.

Håber meget du kan bruge min DIY og har du lyst til at vise din stjerne på de sociale medier, så tag mig endelig med @helenasolskin eller læg den op på min facebookside Helenas kreative verden.
Det vil betyde meget.

Rigtig god fornøjelse.

Her kan du se de tidligere års stjerner


























































Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.