søndag den 21. april 2019

3 i 1 kasse til fodboldnørden - DIY

3 i 1 kasse til fodboldnørden -  DIY
Konfirmation eller nonfirmation er jo lige om hjørnet.

Jeps, er du også en af dem der står og skal til konfirmation og mangler den oplagte opbevaring til konfirmanden eller nonfirmandens pengegave?
  
Jeg står selv og skal til min stedfars barnebarns nonfirmation her i maj og ligesom mange af de andre unge, så ønsker han sig penge. I bund og grund hader jeg at give penge i gave, netop fordi jeg jo samtidig også elsker at være kreativ, men jeg husker også fra min egen tid, at jeg også stort set kun ønskede mig penge. Så ja hvorfor ikke give ham det han ønsker sig kombineret med en lidt sjov og anderledes opbevaringskasse til pengene.
 
Jeg har før lavet de her 3 i 1 kasser både med Musselmalet blomster samt med Kaj Bojesen, så selve grundmønstret havde jeg jo fra mine tidligere DIY`s.
 
Når nu min stedfars barnebarn Malthe elsker at spille fodbold, skulle han selvfølgelig have en med et par fodbolddrenge på.
Jeg var lidt i tvivl om, hvilke farver jeg ville bruge til ham, men valget faldt som du jo nok kan se på de grålige sort/hvide nuancer.
 
Grunden til at kassen hedder en 3 i 1 kasse er, at den både kan bruges som blomstervase, her som pengeskjuler og som servietholder. Du kan se inspirationsbilleder lige her.
 
I skal selvfølgelig ikke snydes for en DIY her på bloggen, så her kommer den.
 
DIY på 3 i 1 kasse med fodbolddrenge
Det skal du bruge:
  • Hamaperler i Midi str. i de ønskede farver du ønsker kassen skal være i. Jeg har valgt 4 forskellige farver til fodbolddrengene samt en grundfarve til selve kassen.
  • Perleplader til Midi 6 stk.
  • Strygejern
  • Bagepapir
  • Quick Lim fra Panduro Hobby
  • Tyk bog til pres

Start med at lave at lave alle 6 dele, se mine mønstre nedenunder. Husk at være OBS på de små takker i kanterne, hvis ikke de bliver rigtige vil de ikke passe i hak, når den skal samles.
Herefter stryges de enkelte dele og lægges i pres under en tyk bog. brug evt. denne vejledning til strygning.
 
Samlet oversigt over delene
Når du har lavet alle delene og strøget dem, skal du samle kassen. Jeg har forsøgt at lave en lille oversigt over hvordan siderne skal samles, håber det giver mening.
Start med at samle alle siderne til en stor kasse, se billedet nedenunder. De små hak skulle gerne passe sammen ind i hullerne, hvis ikke de gør det, har du lavet den forkert.
Når du har samlet siderne til en kasse, skal du sætte bunden fast ind i hakkene. Se billedet nedenunder.
Herefter skal du lime siderne sammen, jeg bruger en hurtigtørrende lim, som samtidig bliver gennemsigtig, når den tørrer. Kan købes i Panduro Hobby
Når siderne er tørre kan du klikke låget på. Låget skal ikke limes, da det skal kunne tages af og på.
 Herefter skulle du gerne have et stk. 3 i 1 kasse klar til årets konfirmationsfest.
Set fra siden
Bunden
Rigtig god fornøjelse.

 Jeg vil desuden blive super taknemmelig for, hvis du vælger at bruge mine mønstre her fra bloggen og deler dem på de sociale medier, enten at tagge med mit navn på Instagram @helenasolskin eller Helenas kreative verden på Facebook. På forhånd tak :-)


Som ekstra bonusgave som en sød lille underholdningsting kunne være et fingerprintstræ, hvor gæsterne hver især sætter sit fingeraftryk som blade i træets krone.
En sød lille mindegave til konfirmanden fra den store dag.

Se udvalget herunder og jeg laver desuden også gerne personlige bestillinger.
Send mig en mail for bestilling på:




 
 

 
Til pigen

Til den helt særlige

Til den maskuline

Til blomsterpigen
















































Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.