mandag den 20. januar 2020

Nyt år, lidt nyt til boligen og barselsgaver

Nyt til boligen i det nye år og lidt om barselsgaver
Dette indlæg er delvist sponsoreret af boboonline.dk

Nyt år er også tid til lidt nyt og forandring til stuen. 
Når et nyt år går i gang kan jeg personligt godt lide at få ryddet ud, sorteret i alt mit kreagrej.
Hvad kan bruges, hvad kan ikke bruges? Hvad har jeg brug for oppe i lejligheden og hvad kan jeg smide ned i mit kælderrum?
Alt sammen ting som netop er blevet gjort her i juleferien netop fordi, jeg havde tid og lidt mere overskud i kalenderen.
Det er derfor også rigtig rart at starte det nye år med orden og system i sagerne samtidig med, at der også er kommet lidt nyt ind til stuen, hvilket giver mig lidt mere energi til at skyde det nye år godt i gang.

Min lille fuglebordslampe
I juleferien modtog jeg en lampe samt to spisebordsstole, som jeg længe havde set frem til at få sat op i lejligheden. Jeg trængte nemlig til lidt nyt og forandring i stuen. Ikke fordi det har betydet det store, og dog alligevel synes jeg, at stuen er kommet mere til sin ret, fået mere plads og samtidig sidder jeg langt bedre på mine nye spisebordsstole, end dem jeg havde tidligere.
Den hvide bordlampe giver så fin en detalje til rummet ikke mindst fordi den både er en skulptur i sig selv, men også fordi den giver det fineste lys om aftenen, at jeg faktisk bliver helt glad af at se på de søde små porcelænsfugle, som sidder på hver sin pæl. Lampen er faktisk lige nu på tilbud her i januar, så hvis du er lige så vild med den, som jeg er, så er det da med at slå til nu. Lige her
 Min standerlampe som står over i hjørnet af min stue, som jeg tidligere har omtalt er faktisk også fra boboonline.dk og jeg synes det er så fedt med netop deres produkter, at de formår at have nogle interiørvarer, som du ikke lige finder alle andre steder.
Spisebordsstole
Mine nye spisebordsstole som passer perfekt til min koksgrå sofa og koskindstæppe har virkelig også indtaget sin plads efter kun en måned i lejligheden.
Tidligere havde jeg et par hvide skalstole med træben, hvilket jeg også var super glad for. Problemet var bare, at man ikke sad ret godt i dem, hvilket jeg var ret træt af, især nu når jeg står så meget op på arbejdet.
Det perfekte ved netop disse koksgrå stole er, at de har en blød pude på selve sædet og samtidig et dejligt behageligt ryglæn, hvor man næsten helt automatisk ikke kan undgå at falde sammen.
Dette er i mine øjne vigtigt, hvis du på længere sigt ikke vil undgå at skade din ryg og samtidig gerne vil have en god holdning resten af livet.
Barselsgaver til mine to små grandfætre
Min fantastiske dejlige kusine har netop her d. 6. januar født de skønneste tvillingedrenge, dog lige tre uger før tid og derfor er de stadig alle tre indlagt på Skejby Sygehus for at sikre at de to små pus, nu vokser som de skal. De har det heldigvis alle rigtig godt og jeg har derfor været på barselsvisit hos her tidligere i dag selvfølgelig med hjemmelavede barselsgaver.
En håndsyet barnevognskæde syet i filt ud fra mine svaneindbydelser, som du finder en DIY på lige her.
Dog har jeg formindsket skabelonerne lidt ned fra den oprindelige således den passede lidt bedre til en barnevognskæde.
Derudover har jeg lavet et par ens navneplakater med hver deres navne Frederik og Theodor, en lille baby i hamaperler og sidst men ikke mindst en plakat med "Når 2 bliver til 4" med børnenes navne og deres dato for fødslen.

Jeg kan  nu kun håbe, at alle tingene vækker i god jord, det har i hvertflad været så hyggeligt for mig at sidde og lave. Ja, jeg ved ikke hvorfor, men jeg bliver altså så skruk, når jeg laver hjemmelavede barselsgaver:-)

Vinderen af denne uges Giveaway
Det er også blevet tid til at afsløre denne uges Giveaway i samarbejde med House_Nordic på et par lækre kurve og et opbevaringsnet
Og denne uges vinder blev...………
Stort tillykke til dig kære pialeth, hvis du vil sende mig en mail på
helena.engelbrecht@yahoo.dk med din adresse, så får jeg straks sendt dine gaver afsted.



Til alle jer andre, fortvivl ikke der bliver allerede sat gang i en ny lækker giveaway på tirsdag.

De fineste erantisser som mødte mit syn, da jeg i søndags var ude at gå en lang tur i januarsolen.
Det er balsam for sjælen.












































Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Jeg bliver altid super glad, når du gider at ligge en kommentar på mine indlæg.